Tesco poinformowało o realizacji dużego projektu dotyczącego wykorzystania zielonej energii elektrycznej. Chodzi o instalację paneli słonecznych na 187 obiektach własnych o powierzchni 335 000 m2. Firma chce do 2030 roku zrealizować plan korzystania w 100 proc. z OZE.

O projekcie już jest głośno na świecie. Obejmie, oprócz instalacji na dachach, także naziemną farmę słoneczną i pięć lądowych farm wiatrowych. W sumie projekty te wygenerować mają moc, która pozwoliłaby na zaopatrzenie w energię 140 000 domów.

Reklama

Właścicielem i operatorem paneli słonecznych w około 20 lokalizacjach będzie Green Investment Group (GIG) firmy Macquarie.

 – W czasie, gdy w Wielkiej Brytanii i na całym świecie zaczynają się kończyć subsydia do fotowoltaiki, nasz zespół kontynuuje starania o wdrożenie systemów fotowoltaicznych w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, a także rachunków za energię dla naszych klientów – mówi Andrew Gray, dyrektor zarządzający GIG.

W realizacje umowy zaangażowanych jest w sumie kilkanaście firm.

EDF Renewables podpisał trzy umowy z Tesco, które obejmują wykorzystanie energii z 17 instalacji na dachach.

Instalacje będą składały się z 15 000 paneli słonecznych o mocy 5 MW. Tesco do 2030 r. planuje wyprodukować 10 proc. energii elektrycznej na miejscu jej wykorzystania.

– Te ekscytujące projekty pokazują również naszą zdolność do rozwoju bez dotacji energii słonecznej i wiatrowej w Wielkiej Brytanii, a także podkreślają ważną rolę, jaką te technologie odgrywają w dekarbonizacji brytyjskiego systemu elektroenergetycznego, aby osiągnąć zerowe cele netto kraju do 2050 r.- mówi Matthieu Hue, CEO EDF Renewables UK.

W ramach umowy w Szkocji staną farmy wiatrowe o łącznej mocy 54 MW. Jednym z działań ma być rozszerzenie projektu farmy wiatrowej Burnfoot East do 10,8 MW. A drugim budowa zupełnie nowej farmy o mocy około 43 MW.


Wszystko, co musisz wiedzieć o fotowoltaice. Dlatego kliknij i sprawdź!


Kolejne umowy PPA zostały podpisane z BayWare i ScottishPower.

Projekty Tesco stworzyć mają 400 miejsc pracy, zaoszczędzą 90 000 ton CO2 rocznie i pomogą firmie przejść w stan zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 r.

Jason Tarry, Tesco UK i CEO ROI, powiedział, że projekt stanowił „kamień milowy” w planach firmy polegających na wykorzystaniu w 100 proc. odnawialnej energii elektrycznej do 2030 r.

– Nasz łańcuch dostaw i długoterminowa stabilność biznesu zależą od zdrowia środowiska naturalnego. Nasi klienci i koledzy oczekują, że Tesco przyczyni się do troski o planetę – podsumował Jason Tarry.

Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

Całe wydanie znajdziesz też tutaj. Dlatego kliknij!

Źródło: https://www.solarpowerportal.co.uk
Zdjęcie: tesco.pl
Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE