13-litrowy silnik OC13 na biogaz to nowy model w ofercie firmy Scania. Stosowanie tego napędu zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 5% oraz gwarantuje zasięg potrzebny do długodystansowych przewozów – nawet do 1800 km dla zestawu z naczepą. Jednostki na bioLNG lub bioCNG mogą mieć od 420 do 460 KM.

Reklama

Scania łączy technologie

– Kiedy połączyliśmy te komponenty, szybko stało się oczywiste, że mamy do czynienia z hitem – mówi Ola Henriksson, starszy menedżer produktu ds. paliw odnawialnych w Scania Trucks. – Tak jak silnik Super czerpie korzyści ze zwiększonego rozpiętości w skrzyni biegów G25, tak samo dzieje się z silnikami na biogaz. W połączeniu ze skrzynią biegów Scania Opticruise i nowymi osiami, silniki na biogaz mogą przez większość czasu pracować bardzo blisko swojego „najlepszego punktu”. Łącznie pozwala to na 5% oszczędności paliwa, a wszystko dzięki temu układowi napędowemu – dodał.

Nowa technologia marki Scania to nie tylko silniki, ale cała linia pojazdów ciężarowych przystosowanych do jazdy z użyciem tego rodzaju paliw.


Czytaj więcej: Biogaz, biometan, bioLNG czy bioCNG – co opłaca się bardziej?


Połączenie nowych silników na biogaz Scania ze skrzynią biegów (G25) i tylną osią z układu napędowego opartego na Super okazało się sukcesem. Potwierdzono oszczędność paliwa na poziomie 5%, a dzięki bioLNG lub bioCNG następuje także redukcja emisji CO2 aż do 90%. To przykład tego, że dekarbonizacja jest możliwa do osiągnięcia tu i teraz.

Dekarbonizacja transportu potrzebna od zaraz

– Dzięki zmniejszeniu emisji CO2, właściwościom jezdnym i zasięgom, które obecnie oferujemy, jestem przekonany, że więcej klientów doceni, z jak wspaniałym rozwiązaniem mają do czynienia. Jest tak wiele oczywistych zalet przy praktycznie braku jakichkolwiek wad. MI.n. kierowca może cieszyć się znacznie niższym poziomem hałasu – powiedział Henriksson.


Czytaj też: „Biogaz – Kodeks dobrych praktyk”. Do pobrania za darmo


Branża transportowa potrzebuje rozwiązań, które szybko obniżą jej emisyjność, a zastosowanie lokalnie wytwarzanego biometanu jako paliwa jest dobrym krokiem w tę stronę. Co więcej, nie wymaga ono rezygnacji z aspektów istotnych dla powoźnika, jak moc, zasięg pojazdu czy możliwość szybkiego pokonywania tras. Moment obrotowy silnika napędzanego biogazem z oferty Scani to 2300 Nm, a jego moc może sięgać nawet 460 KM. Jednocześnie zasięg utrzymuje się na poziomie 1800 km w wariancie zbiornika bioLNG o największej pojemności.

Rynek biogazu i biometanu. Czytaj za darmo w internecie!

Zdjęcie i źródło: SCANIA

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE