BioLNG ratunkiem dla klimatu [NOWE WYDANIE RYNKU BIOLNG] Aktualności bioLNG W numerze Wiadomości z Polski by kaef - 26 stycznia 202310 lutego 2023 Udostępnij...FacebookTwitterLinkedinRedditOddajemy w Państwa ręce najnowszy numer magazynu Rynek BioLNG. W tym numerze przekonujemy, że to paliwo może się okazać ratunkiem dla klimatu! Pisze Beata Klimczak, redaktor naczelna Nowoczesne paliwa zyskują coraz liczniejsze grono zwolenników i użytkowników. Choć jeszcze do niedawna wydawało się, że będą one stopniowo zastępować te tradycyjne, to jednak dzieje się inaczej. Wodór, biometan i bioLNG już rozpoczynają globalną dekarbonizację transportu, a priorytetem w tych działaniach będzie transport morski. Jak wynika z opublikowanych pod koniec 2022 r. badań Maritime Energy and Sustainable Development Centre of Excellence (MESD CoE) na Uniwersytecie Technologicznym Nanyang w Singapurze (NTU Singapore) – bioLNG mógłby pokryć do 3% całkowitego zapotrzebowania na energię dla paliw żeglugowych w 2030 r. i 13% w 2050 r. Badacze zauważają, że bioLNG będzie wtedy najtańszym z alternatywnych paliw żeglugowych. Dziś na jego cenę składają się koszty produkcji (ok. 70% całkowitych kosztów), skraplanie i transport (kolejne 20%), oraz opłaty za bunkrowanie i opłaty portowe, które stanowią kolejne 10%. Średni koszt bioLNG to obecnie ok. 30 USD/GJ, ale eksperci szacują, że do 2050 będzie on niższy o ok. 30%. Rynek BioLNG i wiele więcej na stronie magazynbiomasa.pl. Sprawdź! Najważniejsze jednak jest, że bioLNG może zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych nawet o 80% w porównaniu z olejem napędowym do statków, a jego wykorzystanie nie jest uwarunkowane kolejnymi inwestycjami, bo może być stosowany jako paliwo typu drop-in w istniejących silnikach zasilanych LNG, a także może być transportowany, magazynowany i bunkrowany w portach przy użyciu istniejącej infrastruktury LNG. Jednak, by wszystko zadziałało według tego scenariusza niezbędne są krajowe i międzynarodowe standardy zatłaczania biogazu/biometanu do sieci oraz wspólny, ogólnie akceptowany system świadectw pochodzenia dla biometanu, co znacznie ułatwiłoby zawieranie kontraktów handlowych. W jakich sektorach transportu przewiduje się wykorzystanie bioLNG piszemy na kolejnych stronach „Rynku bioLNG”. Życzę miłej lektury i zapraszam do współtworzenia kolejnego wydania poświęconego paliwom przyszłości. Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj! SPIS TREŚCI: RYNEK BIOLNG Biometan i bioLNG jako najlepszy kierunek dla transportu Zrównoważony miks paliwowy możliwy tylko przy udziale bioLNG Opłacalność produkcji bioLNG przy biogazowni WYWIAD Nie jesteśmy samotną wyspą – mówi Adam Niklewski, Prezes Zarządu Polskiej Platformy LNG i bioLNG TECHNOLOGIE Nowa technologia produkcji bioLNG wkracza do Polski Zasilanie silników ZS pojazdów trakcyjnychmetanem – gazodiesel INWESTYCJE Inwestycja w instalację bioLNG – budowa i utrzymanie BIOLNG W TRANSPORCIE BioLNG w dekarbonizacji transportu morskiego – prawo unijne Udostępnij...FacebookTwitterLinkedinRedditThis post is also available in: