Już niedługo flota przewoźnika FlixBus poszerzy się o 50 długodystansowych autobusów na bio-LNG. Pojazdy zostaną dostarczone przez szwedzki koncern Scania.
8. Kongres Biogazu 14-15 grudnia w Warszawie – zapisz się już dziś!
Scania i Irizar dla bio-LNG
Do 2025 r. firma FlixBus zacznie wykorzystywać 50 autokarów zasilanych bio-LNG. W tym celu stworzony zostanie specjalny model pojazdu, który połączy w sobie rozwiązania z zaprojektowanego przez Irizar i6s Efficient z podwoziem Scani.
Koncepcja projektu opiera się na tym, by stworzyć pojazd, który pozwoli zamiennie stosować LNG i bio-LNG, co ułatwi tankowanie w zależności od dostępności danegppaliwa, ale też otworzy drogę do zupełnego przejścia na bardziej zrównoważony upłynniony biometan. Wtedy emisja CO2 emitowanego przez autobusy obniży się aż o 80%.
– Chętnie korzystamy z każdej okazji do zmniejszania naszego śladu węglowego. Modernizacja floty ma kluczowe znaczenie dla tego celu. Scania jest niezwykle cennym sojusznikiem dla Flix i naszych partnerów – przewoźników, którzy prowadzą działalność w różnych krajach. Cieszymy się, że możemy skorzystać z ich bogatego doświadczenia i know-how, aby przyczynić się do zmian w przewozie osób na długich dystansach. Z czasem pomoże nam to również dostosować ofertę do rosnącego zapotrzebowania możliwość podróżowania przy zminimalizowanym wpływie na środowisko, czego oczekuje coraz bardziej świadome ekologicznie społeczeństwo – tłumaczy Fabian Stenger, dyrektor operacyjny Flix.
Czytaj też: Z pola do baku. Orlen rozpoczął nową inwestycję
Początek rewolucji w transporcie
– Naszą ambicją jest objęcie roli lidera w ukierunkowaniu systemu transportowego na zrównoważony rozwój, a współpraca z Flix stanowi znaczący krok w tym kierunku. Rozwiązania biogazowe doskonale wpisują się w ducha gospodarki o obiegu zamkniętym i można je wdrożyć tu i teraz, realizując cele klimatyczne i wspierając społeczną odpowiedzialność. Autobusy długodystansowe na LBG/LNG stanowią rozsądny wybór również dlatego, że zapewniają zasięg i moc potrzebną do obsługi dowolnej trasy, przy niskich kosztach zarówno pod względem inwestycji, jak i eksploatacji. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Flix, ponieważ wiemy, że szerokie wdrożenie rozwiązań na biogaz może wywrzeć pozytywny wpływ, nie tylko z punktu widzenia samego operatora, lecz także władz i całego społeczeństwa – mówi Johanna Salomonsson Lind, wiceprezes i dyrektor ds. transportu pasażerskiego w firmie Scania.
Scania zdobyła już doświadczenie w produkcji pojazdów zasilanych biometanem. Ma na koncie nie tylko projekty autobusów, ale także pojazdów ciężarowych. W porównaniu z silnikami wysokoprężnymi, bio-LNG emituje mniej gazów cieplarnianych oraz cząstek stałych i tlenków azotu, wydaje mniej hałasu, ale nadal gwarantuje utrzymanie dobrych parametrów mocy i momentu obrotowego.
Biometan to odnawialny, lokalnie produkowany gaz, co sprawia, że niesie on ze sobą dużo mniejsze koszty środowiskowe niż gaz ziemny. Powstaje w wyniku oczyszczenia biogazu wytworzonego uprzednio w procesie fermentacji odpadów.
Akademia inwestora biogazowego:
Źródło i zdjęcie: Newsroom FlixBus
Newsletter
Bądź na bieżąco z branżą OZE