Tesco Irleand zazielenia swoją flotę. Na początku czerwca oddział brytyjskiej sieci w Irlandii odebrał 50 nowoczesnych ciężarówek napędzanych biometanem, które będą rozwozić towary na terenie całego kraju z centrum dystrybucji w Dublinie.

Reklama

Ciężarówki na biometan

Ciężarówki na biometan zastąpią 50 aut napędzanych dieslem, co spowoduje, że emisje dwutlenku węgla generowane przez floty Tesco zostaną zredukowane o 90%. Dzięki tej zmianie ślad węglowy firmy znacznie się zmniejszy, a jej działalność sieci na terenie Irlandii będzie bardziej zrównoważona.

Biometan będzie zasilał flotę pojazdów obsługiwanych przez Tesco DHL. Ciężarówki będą używane do transportu produktów do sklepów z centrów dystrybucyjnych w Dublinie.

– Irlandzki sektor transportu drogowego stanowi 20% całkowitej emisji transportu drogowego w Irlandii, więc firmy takie jak Tesco wraz z DHL, jako partnerem mają do odegrania dużą rolę w obniżeniu naszej ogólnej emisji dwutlenku węgla – mówił przedstawiciel rządu, Darragh O’Brien komentując zobowiązanie Tesco do wprowadzenia do krajowej floty 50 ciężarówek na biometan.

Jak wskazuje dyrektor ds. handlu detalicznego i dystrybucji Tesco Ireland, Ger Counihan, co tydzień z centrów dystrybucyjnych wyjeżdża ponad 1800 transportów do 177 sklepów w kraju. W związku z tym wykorzystanie biomatenu w transporcie znacznie wpłynie na redukcje emisji CO2.


Kongres Biogazu – zarejestruj się!


– Ciężko pracowaliśmy z DHL, aby przygotować się do przejścia z ciężarówek z silnikiem wysokoprężnym na ciężarówki na biometan. Wykorzystanie czystszej energii znacznie zmniejszy emisje dwutlenku węgla wytwarzane przez tę flotę Tesco Irleand.

Paliwo odnawialne dla ciężarówek będzie pochodzić z irlandzkich i europejskich zakładów fermentacji beztlenowej. Pojazdy będą napełniać zbiorniki na nowo otwartej stacji tankowania bioCNG w północnym Dublinie, obsługiwanej przez Flogas. 

Po zatankowaniu do pełna ciężarówka ma zasięg 700 km, co pozwala firmie Tesco dotrzeć do dowolnego z 177 sklepów i wrócić. Każde z nowych aut będzie realizowało tygodniowo średnio od 15 do 20 dostaw do sklepów w całym kraju.

Decyzja o zakupie ciężarówek na biometan nie tylko jest ważnym elementem w dekarbonizacji działalności sieci Tesco, ale jasno pokazuje, jaką rolę biometan może odegrać w irlandzkim transporcie komercyjnym. DHL, który jest partnerem Tesco w procesie zazieleniania transportu, planuje, aby do 2026 r. 30% jego floty stanowiły pojazdy zasilane paliwami alternatywnymi.

Rynek biogazu i biometanu. Czytaj za darmo w internecie!

źródło: Tesco Irleand

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE