Neste i Wizz Air podpisały umowę na dostawy ekologicznego paliwa lotniczego (SAF) od 2025 roku.

Reklama

Zakupione wolumeny SAF to kluczowy element strategii środowiskowej linii lotniczej. Celem jest zmniejszenie emisji CO2 o 25% do 2030 r. i osiągnięcie zera netto do 2050 r.

Zrównoważony rozwój lotnictwa

Umowa obejmuje zakup ekologicznego paliwa lotniczego wyprodukowanego przez Neste w ilości 36 000 ton rocznie przez okres trzech lat.

Wizz Air stale wymienia stare samoloty i dodaje do swojej floty nowsze modele. Maszyny Wizz Air mogą obecnie latać z mieszanką do 50% SAF.

– W Wizz Air inwestujemy w innowacyjne technologie. Wierzymy, że ekologiczne paliwo jest kluczowym elementem dla dekarbonizacji przemysłu lotniczego. Partnerstwo z Neste, wiodącym światowym producentem SAF, potwierdza nasze postępy w zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla. Współpracując z Neste, będziemy wspierać przyjęcie SAF w całej naszej sieci. Utoruje to drogę do bardziej zrównoważonej przyszłości lotnictwa – powiedział Ian Malin, wiceprezes wykonawczy i dyrektor finansowy grupy w Wizz Air.

W 2022 r. Wizz Air osiągnął najniższą roczną emisję dwutlenku węgla. 

– Neste jest zaangażowana we wspieranie przemysłu lotniczego w dążeniu do lepszej przyszłości. Ta umowa z Wizz Air, jednym z liderów zrównoważonego rozwoju w branży, pokazuje, jak umożliwiamy liniom lotniczym korzystanie z SAF. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Wizz Air w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla. W ten sposób zwiększymy naszą roczną zdolność produkcyjną SAF do 1,5 miliona ton do końca 2023 roku – powiedział Jonathan Wood, wiceprezes Neste.


Zarejestruj się na 6. Kongres Biometanu


Ekologiczne paliwo lotnicze

SAF nowej generacji stanowi bardziej zrównoważoną alternatywę dla konwencjonalnego paliwa do silników odrzutowych. Wykorzystanie SAF zmniejsza emisję gazów cieplarnianych nawet o 80% w porównaniu z paliwem kopalnym.

Ekologiczne paliwo lotnicze produkuje się ze zrównoważonych, w 100% odnawialnych odpadów i pozostałości surowców, w tym zużytego oleju kuchennego i resztek z tłuszczów zwierzęcych. Mieszane jest z konwencjonalnym paliwem do silników odrzutowych i bezproblemowo łączy się z istniejącą infrastrukturą paliwową i silnikami lotniczymi.

Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

źródło: Biomass Magazine

zdjęcie: Pixabay

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE