Reklama

Royal Dutch Shell

Zakład tej wielkości będzie mógł wyprodukować wystarczającą ilość odnawialnego oleju napędowego, co pozwoli uniknąć  2 800 tys. ton emisji dwutlenku węgla (CO 2 ) rocznie, co odpowiada zabraniu z dróg ponad 1 miliona europejskich samochodów * .

Nowy obiekt pomoże Holandii i reszcie Europy osiągnąć wiążące międzynarodowe cele redukcji emisji. Pomoże także Shellowi osiągnąć swój własny cel, jakim jest stanie się przedsiębiorstwem energetycznym o zerowej emisji netto do 2050 r. Do wytwarzania paliw zostaną wykorzystane zaawansowane metody produkcji. Zakład ma wykorzystywać technologię do wychwytywania emisji dwutlenku węgla z procesu produkcyjnego i przechowywania ich na pustym polu gazowym pod Morzem Północnym w ramach projektu Portos. Ostateczna decyzja inwestycyjna dla Portos spodziewana jest w przyszłym roku.

-Dzisiejsze ogłoszenie jest kluczowym elementem transformacji jednej z naszych głównych rafinerii w park energetyczny i chemiczny, który będzie dostarczał klientom produkty niskoemisyjne, których chcą i potrzebują – powiedział Huibert Vigeveno, dyrektor ds. downstream w Shell.

W ramach strategii Powering Progress Shell przekształca swoje rafinerie (14) w pięć parków energetyczno-chemicznych. Shell dąży do zmniejszenia produkcji tradycyjnych paliw o 55% do 2030 r. i zapewnienia większe ilości paliw niskoemisyjnych, takich jak biopaliwa dla transportu drogowego i lotniczego oraz wodór. Energy and Chemicals Park Rotterdam jest drugim parkiem, który powstanie po uruchomieniu w lipcu Energy and Chemicals Park Rheinland w Niemczech.


Oto mapa biogazowni rolniczych w Polsce!


Zakład biopaliw w Rotterdamie ma rozpocząć produkcję w 2024 r. Będzie wytwarzać paliwa niskoemisyjne, takie jak odnawialny olej napędowy z odpadów w postaci zużytego oleju spożywczego, odpadowego tłuszczu zwierzęcego i innych przemysłowych i rolniczych produktów resztkowych, przy użyciu zaawansowanej technologii opracowanej przez Shell .

Zakład nie będzie wykorzystywał oleju palmowego z pierwszego tłoczenia jako surowca.

Te niskoemisyjne paliwa pomogą zaspokoić rosnący popyt ze strony sektora transportu, w tym sektorów trudnych do dekarbonizacji, takich jak ciężki transport drogowy i lotnictwo.

Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

Źródło: shell.com
Zdjęcie: pixabay
Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE