Siemens Mobility na zamówienie Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) dostarczy siedem dwuwagonowych pociągów wodorowych Mireo Plus H, które mają kursować od grudnia 2024 r. w  regionie metropolitalnym Berlin-Brandenburgia. Przejście z oleju napędowego na wodór zmniejszy roczną emisję CO₂ o około trzy miliony kilogramów.

Wykorzystanie pociągów napędzanych wodorem jest częścią wspieranego naukowo wspólnego projektu pilotażowego, finansowanego przez rząd federalny oraz landy Berlin i Brandenburgia. Projekt koncentruje się na stworzeniu regionalnej, zrównoważonej infrastruktury wodorowej, która obejmuje również elektrownię hybrydową i system zbiorników. Wszystkie ruchy pociągów na linii RB27 mają odbywać się wyłącznie przy użyciu zielonej – czyli odnawialnej i produkowanej regionalnie – energii. Przechodząc z oleju napędowego na wodór, linia kolejowa Heidekrautbahn zmniejszy roczną emisję CO₂ o około trzy miliony kilogramów i zaoszczędzi 1,1 miliona litrów oleju napędowego.

Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

Reklama

źródło, zdjęcie: siemens.com

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE