Firma New Energy Blue nabyła wyłączne prawa do technologii biokonwersji Inbicon. Najpierw zastosuje ją, aby zmienić słomę pszenną z Dakoty Północnej w wysokowartościowe, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla paliwo samochodowe.

Licencję kupiła od Ørsted, duńskiej firmy zajmującej się zieloną energią. Ørsted rozwijał technologię w ciągu ostatnich 15 lat. Prace kosztowały 200 mln dolarów.

Reklama

– Wielu naszych kierowników współpracowało z Ørsted przy opracowywaniu tej technologii – mówi Thomas Corle z New Energy Blue. – Nasi inżynierowie kontynuowali optymalizację procesu rafinerii.

Firma zamierza zbudować szereg rafinerii biomasy w poprzek pasów zbożowych i regionach uprawy cukru. Chce przetwarzać pozostałości rolnicze, takie jak słoma pszeniczna, łodygi kukurydzy i wytłoczyny z cukru. Będzie je przekształcać w wysokooktanowy etanol.


Więcej branżowych informacji ze świata. Kliknij i sprawdź!


To nie wszystko. Rafineria preferuje parę pod wysokim ciśnieniem, a następnie kąpiel enzymatyczną, aby rozbić włókna biomasy na cukry i lignina.

– Zamiast używać świeżej wody. Nasza zamknięta pętla odzyskuje wodę z biomasy – około 15% wilgoci – co może wytworzyć nadwyżkę czystej wody do zastosowań takich jak nawadnianie – dodaje Corle.

Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo!

Źródło: New Energy Blue

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE