„Moduł Jakość Powietrza” – nowa pomoc edukacyjna dla młodzieży

czyste powietrze

Centrum Nauki Kopernik przy współpracy Polskiego Alarmu Smogowego opracowało Moduł Jakość Powietrza. Przeznaczona dla uczniów pomoc edukacyjną powstała z inicjatywy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pomoże młodzieży przekonać się, jak ważne jest czyste powietrze.

Jakość powietrza – doświadczenia i eksperymenty

Pomoc dydaktyczna przeznaczona jest dla klas VI-VIII oraz uczniów szkół średnich. Ma na celu budowanie świadomości ekologicznej wśród młodzieży poprzez własne doświadczenie. Propagowanie zachowań proekologicznych i uczulanie młodych ludzi na problemy związane z jakością powietrza to kluczowa kwestia w walce o naszą wspólną przyszłość. Jak w każdym, także i w tym przypadku, edukacja jest podstawą.

Zestawy edukacyjne

Pomoc dydaktyczna stworzona w Centrum Nauki Kopernik pozwoli nauczycielom w nowoczesny sposób przekazać wiedzę. Przeprowadzenie eksperymentu może przynieść dużo większy skutek i lepiej trafić do wyobraźni ucznia, niż przekazanie suchych faktów.

Moduł Jakość Powietrza to kolejna już pomoc edukacyjna z serii Modułowych Pracowni Przyrodniczych, przygotowana przez zespół Centrum Nauki Kopernik. Nauczyciele otrzymują w postaci modułów gotowe narzędzia, umożliwiające im prowadzenie nowoczesnych zajęć z wykorzystaniem metody badawczej – tłumaczy Robert Firmhofer, dyrektor naczelny Centrum Nauki Kopernik.


Poznaj więcej inicjatyw na rzecz poprawy jakości powietrza w Polsce


Więcej szczegółów dotyczących zawartości zestawów znajdziemy w filmikach instruktażowych.

– Staraliśmy się, aby zestawy edukacyjne były możliwe do wykorzystania w szkole w różnych pracowniach – mówi przedstawiciel Centrum Nauki Kopernik.  – Doświadczeń w zestawie proponowanych jest kilkanaście. Na przykład takie, które umożliwiają poznania zasady działania czujnika pyłów z wykorzystaniem lasera.(…) Jest tu mały mikroskop, którym możemy obserwować trochę większe zanieczyszczenia. Są nawet ognie iskrowe, które (…) mogą być też źródłem zanieczyszczeń.

Najistotniejsze jest, by młodzież uwrażliwić na kwestie jakości powietrza. Uczniowie powinni zrozumieć że smog czy niska emisja to efekt działania człowieka. Czy taka innowacyjna pomoc dydaktyczna może pomóc – czas pokaże.

Moduł Jakość Powietrza. Badanie zanieczyszczeń pyłowych  opracowany przez interdyscyplinarny zespół ekspertów Centrum Nauki Kopernik przy merytorycznym wsparciu specjalistów Polskiego Alarmu Smogowego będzie dostępny dla szkół w dystrybucji Centrum Nauki Kopernik od czerwca 2021 r.

Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Magazyn Biomasa. Sprawdź poniżej:


Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

This post is also available in: polski

ael