Amerykańskie linie lotnicze Delta Air Lines chcą latać na paliwie ze zrębki. Inwestują 2 miliony dolarów w partnerstwo z Northwest Advanced Bio-fuels LLC. Wspólnie mają zrealizować studium wykonalności zakładu produkcji biopaliw, w tym ekologicznego paliwa lotniczego i innych produktów biopaliwowych.

Zrównoważone paliwo lotnicze ma być wykorzystywane na stacjach w Seattle, Portland, San Francisco i Los Angeles. Projekt NWABFdo produkcji biopaliwa wykorzystywałby osady drzewne i ścinki drewna pochodzące z lasu. Paliwo musiałoby mieć takie parametry, które kwalifikowałyby je w ramach zatwierdzonej ścieżki redukcji emisji węgla. Ścieżki uznanej przez American Society of Testing and Materials (ASTM).

Reklama

Pierwsza dostawa takiego biopaliwa zaplanowana jest do końca 2023 r.

– Delta kontynuuje działania w kierunku zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o 50 procent do 2050 r. Paliwo jest kluczowym obszarem, który może nam pomóc w zakresie zrównoważonego rozwoju i zwiększania odpowiedzialności w całym biznesie. Oraz obniżeniu naszego wpływu na środowisko – powiedziała Alison Lathrop, dyrektor zarządzający Delta.

– Ten projekt może zapewnić około 10 procent rocznego zużycia paliwa odrzutowego w regionie Zachodniego Wybrzeża. I, jeśli się powiedzie, może stać się częścią przyszłych projektów wspierających cel Delty. Cel dotyczący dalszego zmniejszenia śladu węglowego – powiedział Graeme Burnett, wiceprezes Delty ds. zarządzania paliwem. – Ten projekt ma dodatkowe korzyści dla środowiska, ponieważ zmniejsza pozostałości drewna w lasach. Co może zwiększać potencjalne zagrożenie pożarowe i hamować przyszły wzrost drzew.


Sprawdź również: FlixBus testuje wodorowe autobusy dalekobieżne


– Cieszymy się, że możemy współpracować z Delta Air Lines w obniżaniu śladu węglowego linii lotniczej. I wspieraniu strategii zrównoważonego rozwoju Delta – powiedział Dave Smoot, szef Northwest Advanced Bio-Fuels LLC. – Ten projekt łączy sprawdzone technologie w celu produkcji na dużą skalę ekologicznego paliwa lotniczego o wyjątkowej jakości z odnawialnych zasobów surowców.

– Nasze dotychczasowe badania pokazują, że wykorzystanie resztek pożniwnych do produkcji zrównoważonych paliw lotniczych nie tylko zmniejszyło emisję z sektora lotniczego, ale także zapewnia bardzo potrzebne miejsca pracy w terenach wiejskich i zależnych od drewna regionach północno-zachodniego Pacyfiku – powiedział Michael Wolcott, dyrektor Northwest Advanced Renewables Alliance (NARA) i profesor na Washington State University.

Delta na rzecz zrównoważonego rozwoju

Od 2005 r. linia lotnicza zmniejszyła zużycie paliwa do silników odrzutowych. To doprowadziło do 11-procentowego zmniejszenia emisji, ponieważ dąży do osiągnięcia długoterminowego celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o 50 proc. do 2050 r.

Delta była pierwszą i jedyną linią lotniczą w USA, która dobrowolnie ograniczyła emisje dwutlenku. Co więcej jest to pierwsza amerykańska linia lotnicza, która przetwarza aluminiowe puszki, plastikowe butelki i kubki oraz gazety i czasopisma z samolotów. Linia lotnicza usunęła także  z samolotów i klubów Delta Sky różnorodne plastikowe przedmioty jednorazowego użytku , w tym mieszadła, opakowania, przybory i słomki. Recyklingowi poddała stare mundury załogi. To nie wszystkie działania Delty na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Warto wiedzieć, że wysiłki linii zaowocowały przyznaniem jej nagrody  Vision for America  przez Keep America Beautiful w 2017 r. i nagrody Superhero Corporate Award firmy Captain Planet Foundation   w 2018 r., i wielu innych.

Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

Całe wydanie znajdziesz też tutaj. Dlatego kliknij!

Źródło: Delta Air Lines

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE