FlixBus testuje wodorowe autobusy dalekobieżne i zapowiada 100 proc. neutralność dla środowiska do 2030 roku.

Międzynarodowy przewoźnik,FlixBus, wprowadzi do swojej floty pierwsze w Europie autobusy dalekobieżne zasilane ogniwami paliwowymi. Projekt realizowany będzie wspólnie z firmą Freudenberg Sealing Technologies. Spółka FlixMobility ogłosiła także, że do  2030 roku chce osiągnąć 100 proc. neutralności dla środowiska. Przedstawiła również swój plan działania na rzecz ochrony klimatu.

Reklama

FlixBus testuje wodorowe autobusy

Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi mogą przejechać na jednym tankowaniu co najmniej 500 km. Proces tankowania ma zajmować maksymalnie 20 minut. W pierwszej fazie projektu, w nową technologię zasilania wyposażona zostanie wybrana część floty FlixBusa.

– Chcemy być częścią kształtowania przyszłości mobilności. Nowoczesna flota FlixBusa już teraz jest wyjątkowo przyjazna dla środowiska. Niemniej nieustannie zadajemy sobie pytanie, co zrobić, by podróże autobusem były jeszcze bardziej zrównoważone i powodowały mniejszą emisję dwutlenku węgla. Po udanym wprowadzeniu na rynek trzech elektrycznych autobusów dalekobieżnych, wspólnie z Freudenberg chcemy zrobić kolejny duży krok w historii transportu – komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor zarządzający FlixMobility.


Sprawdź koniecznie: Autobus na wodór Solarisa na testach w Poznaniu


Firma Freudenberg Sealing Technologies to ekspert technologiczny i lider na rynku w zakresie nowatorskich rozwiązań mobilności elektrycznej na całym świecie.

– System hybrydowy, który inteligentnie łączy akumulator elektryczny z ogniwami paliwowymi, jest szczególnie praktyczny w przypadku ciężkich pojazdów, które pokonują duże odległości, ponieważ pojazdy o napędzie wyłącznie elektrycznym wciąż nie mają możliwości pokonywania dużych odległości – wyjaśnia Claus Möhlenkamp, CEO Freudenberg Sealing Technologies.

Rozpoczęły się już wstępne rozmowy z producentami tego typu autobusów.

FlixBus neutralny dla środowiska do 2030

FlixMobility, spółka matka marek FlixBus i FlixTrain, ogłosiła także plan działania na rzecz ochrony klimatu, który zakłada 100 proc. neutralności pod względem emisji CO2. Z komunikatu firmy wynika, że najpóźniej do 2030 wszystkie podróże autobusami i pociągami, jak i procesy biznesowe wewnątrz firmy będą neutralne dla środowiska.

Plan działania FlixMobility na rzecz klimatu zakłada:

  • zapewnienie jak najbardziej wydajnej pod kątem paliwa i technologii floty;
  • inwestowanie w technologie neutralne dla klimatu – np. elektryczne autobusy, autobusy zasilane wodorem lub biogazem;
  • opracowanie sprawiedliwego modelu kompensacji za pozostałą emisję CO2;
  • odpowiedzialne zarządzanie biznesem i kompensacja za wszystkie podróże służbowe.

FlixBus już w ub. roku testował autobusy na energię słoneczną, które obecnie jeżdżą we Francji i w Niemczech.

Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

Całe wydanie znajdziesz też tutaj. Dlatego kliknij!

Źródło: FlixBus
Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE