Co zrobić, by dekarbonizacja transportu była efektywna? Europa potrzebuje otwartych ram prawnych – twierdzi organizacja NGVA Europe.
Europa potrzebuje otwartych ram prawnych! Aby wszystkie rozwiązania, przyczyniające się do dekarbonizacji transportu i osiągania celów w zakresie jakości powietrza, mogły być uczciwie oceniane. Co zrobić, by osiągnąć cele stawiane na 2030 rok? Technologie silników i pojazdów, w połączeniu z niskoemisyjnymi i odnawialnymi paliwami gazowymi, nadal będą musiały odgrywać dużą rolę.
Gaz naturalny i odnawialny
Według organizacji Natural & Bio Gas Vehicle Association (NGVA Europe), gaz naturalny i odnawialny to paliwo dostępne już dzisiaj. Produkcja gazu odnawialnego, zwanego również biometanem lub odnawialnym gazem ziemnym, jest standardową praktyką.
Obecną metodologię emisji dwutlenku węgla (CO2) należy uzupełnić w celu uwzględnienia wkładu z zaawansowanych biogazowych i odnawialnych gazów.
Przed ostatecznym głosowaniem w Parlamencie Europejskim – nad rozporządzeniem ustanawiającym normę emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężarowych o dużej ładowności – NGVA Europe wzywa do włączenia nowego uzupełniającego podejścia.
Sektor transportu ciężkiego
Oczekuje się, że sektor transportu ciężkiego będzie odgrywał coraz większą rolę w światowej gospodarce, podczas gdy transport publiczny i autobusy będą musiały uzupełniać coraz większą mobilność personelu, zapewniając wyższy standard jakości powietrza.
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj najnowszy numer Magazynu Biomasa!
Zdjęcie: pixabay.com
Tekst: www.ngva.eu
Cały tekst przeczytasz tutaj:
Europe needs an open legislative framework for decarbonization of the transport sector