Jedna z największych na rynku firm zajmujących się usługami kurierskimi dostrzega potencjał, jaki płynie z wdrażania nowoczesnych rozwiązań. Ciężarówki DHL stopniowo się zazieleniają, a w całej flocie jest już prawie pół tysiąca pojazdów napędzanych bioCNG. Najnowszy nabytek to 178 takich aut, z których wszystkie dostarczy Iveco.
Kurier nie musi dymić
DHL to spółka-córka Niemieckiej Poczty. Nic więc dziwnego, że podjęto decyzję o zakupie pojazdów zasilanych bio-CNG. W końcu zachodni sąsiad Polski dysponuje dużą liczbą biometanowni i sieci stacji tankowania, które dystrybuują zrównoważone paliwo w formie sprężonego gazu. Odpowiednia infrastruktura pozwala sięgać po takie alternatywne rozwiązania.
Czytaj też: Niemiecki rynek biogazowy, czyli cała branża jednym głosem
Najnowsze zamówienie złożone w Iveco przez DHL obejmuje 178 nowych ciężarówek, które będą wykorzystywane w oddziale Post & Parcel Germany. Dzięki temu ogólna flota pojazdów zasilanych biometanem będzie obejmowała 450 sztuk.
Silniki zasilane sprężonym gazem mają wiele zalet. Należy do nich cicha praca, brak śladu węglowego, a także bardzo duża pojemność, która pozwala na wykorzystanie ich zarówno na krótkie, jak i długie odległości.
Iveco dostarczy ciężarówki DHL
161 pojazdów to Iveco S-Way CNG z nadwoziem kontenerowym, wyposażone w zabudowy furgonów. Docelowo mają być wykorzystywane na krótkie trasy, obejmujące jednodniowe przejazdy. Zastosowano dwuosiowe podwozia ciężarowe w układzie napędowym 4×2 o dopuszczalnej masie całkowitej 19 ton z kabinami dziennymi Active Day. Ich napęd stanowią 9-litrowe silniki Cursor 9 NG zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG lub bioCNG), rozwijające moc 340 KM i spełniające normę Euro VI. Po obu stronach zamontowano pakiety zbiorników, pozwalające na zmagazynowanie 160 kg bioCNG i uzyskanie dzięki temu zasięgu do 670 km.
Czytaj też: Coraz więcej elektryków na polskich drogach
Pozostałe ciężarówki DHL to 17 modeli z podwoziem wymiennym. Będą stosowane na kursy dalekobieżne, przewożąc pakunki pomiędzy poszczególnymi centrami logistycznymi operatora. Zastosowano w nich trzyosiowe podwozia ciężarowe w układzie napędowym 6×2 z kierowaną i unoszoną osią wleczoną i z komfortowymi kabinami sypialnymi Active Space. Za ich napęd odpowiadają silniki 13-litrowe Cursor 13 NG o mocy 460 KM zasilane gazem ziemnym w postaci sprężonej (CNG lub bioCNG) i spełniające normę emisji spalin Euro VI. Umieszczone po obu stronach pakiety zbiorników pomieszczą 240 kg bioCNG, co zapewni zasięg nawet do 1000 km.
Zdjęcie i źródło: Iveco Group
Newsletter
Bądź na bieżąco z branżą OZE