Certyfikat ENplus® to zwiększenie wiarygodności oraz rozpoznawalności dla zakładów produkujących pellet. Klienci mają pewność, że kupowany przez nich produkt jest wysokiej jakości. Uzyskanie takiej licencji nie jest jednak proste. Trzeba spełnić szereg wymagań. Wyznaczony przez firmę menadżer ds. jakości musi też wziąć udział w specjalnym szkoleniu.
Szkolenie ENplus® dla menadżerów ds. jakości
Szkolenie ENplus® dla menadżerów ds. jakości jest obowiązkowe. Trzeba wziąć w nim udział w przeciągu pierwszego roku po uzyskaniu licencji, a następnie raz na trzy lata.
Kurs trwa dwa dni. Uczestnicy dowiadują się, jak zarządzać jakością w ich firmach i co zrobić, aby spełnić wszystkie wymagania certyfikacji ENplus®. Biorą udział w wykładach, a także w praktycznych warsztatach. Jest to więc dla menadżerów możliwość wymiany doświadczeń.
Taki kurs odbyło się 20-21 kwietnia w Nowym Tomyślu. Poprowadziły je Agnieszka Kędziora-Urbanowicz z Polskiej Rady Pelletu oraz Agnieszka Jankowska z Bioenergy Europe.
– Podczas szkolenia uczestnicy dowiadują się, jak zapewnić stałą, wysoką jakość pelletu przez cały rok działania zakładu. W celu otrzymania certyfikatu ukończenia kursu trzeba zaliczyć test. – tłumaczyła Agnieszka Jankowska.
Zmiany w certyfikacji ENplus®
Podczas kursu omówiono również aktualną sytuację na rynku pelletu oraz co w najbliższym czasie zmieni się w systemie certyfikacji ENplus®.
Zakres nowych wymagań dla firm posiadających licencję koncentruje się teraz wyłącznie na jakości produktu. ENplus® wprowadziło jedno dodatkowe niezapowiedziane badanie roczne dla producentów, a także handlowców i usługodawców zajmujących się pakowaniem.
Każda certyfikowana firma zobowiązana będzie do stworzenia nowego projektu worka na pellet. Będzie on zawierał indywidualny numer seryjny, który umożliwi pełną identyfikację zakładu.
Niedawno uruchomiono też specjalną platformę certyfikacyjną. Za jej pośrednictwem możliwe będzie zarządzanie danymi i komunikacja między firmami a ENplus®.
Wszystkie przedsiębiorstwa, które uzyskały licencję do końca 2022 r. muszą spełnić nowe wymagania do stycznia 2024 r. Jedynie czas na wprowadzenie numeru seryjnego wydłużono do 1 stycznia 2025 r. Natomiast każdą nową certyfikowaną jednostkę obowiązują już nowe przepisy.
Zarejestruj się na 8. Forum Pelletu!
8. Forum pelletu
Certyfikacja to ważny dla branży temat, który pojawi się podczas organizowanego przez Magazyn Biomasa Forum Pelletu. To wydarzenie jest miejscem spotkań producentów i dystrybutorów pelletu i kotłów pelletowych, dostawców technologii, przedstawicieli sektora energetycznego i ciepłowniczego, a także samorządów i stowarzyszeń branżowych.
Forum Pelletu to nie tylko najważniejsza konferencja branżowa w Polsce, ale także okazja do wymiany doświadczeń i omówienia najważniejszych zagadnień krajowego i europejskiego rynku pelletu.
Ósma edycja Forum Pelletu odbędzie się w gdańskim hotelu Novotel Marina 19-20 czerwca 2023 r.
Zarezerwuj sobie ten termin już dziś!
Rynek pelletu – nowy numer Magazynu Biomasa:
Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!