Aż 50 pojazdów zasilanych biometanem wejdzie w skład floty Emons Group. Wybrany przez przewoźnika model ciężarówki na bioLNG to Volvo FH.
W stronę dekarbonizacji transportu
Transport jest obecnie jednym z najbardziej emisyjnych sektorów gospodarki.
– Naszym celem jest jak najszybsze kontynuowanie procesu zrównoważonego rozwoju, na dużą skalę, także w naszej flocie długodystansowej. Dzięki Bio-LNG możemy to osiągnąć natychmiastowo, a także przy korzystnych warunkach ekonomicznych. Dla nas to idealny sposób na szybkie zmniejszenie emisji CO2 – powiedział Daan Emons, prezes prywatnej grupy transportowej Emons.
Zarejestruj się na Kongres Biometanu
Wybrane przez przedsiębiorstwo transportowe ciężarówki dysponują pojemnością zbiornika 225 kg, dzięki czemu jednorazowe tankowanie wystarcza na naprawdę długie trasy. Zastosowano także technologię, która pozwala na ograniczanie zużycia paliwa do minimum. Szacuje się, że zasięg pojazdu może sięgać nawet 1000 kg.
Ciężarówki na bioLNG do przewozu szkła
Emons to firma działająca w kilku krajach Europy, jednak ciężarówki na bioLNG będą na razie wykorzystywane jedynie w Niemczech. Taka decyzja zapadła dlatego, że ten kraj ma najlepiej przystosowaną infrastrukturę, jeśli chodzi o sieć stacji tankowania. Ponadto sąsiad zza Odry oferuje korzystniejsze stawki opłat drogowych MAUT dla pojazdów o niższym poziomie emisji gazów cieplarnianych.
– Same niskie ceny usług dostawców logistycznych już nie wystarczają klientom. Aspekt środowiskowy – minimalizacja emisji CO2 na jednostkę transportową – staje się coraz ważniejszy. Już teraz podejmujemy wiele działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i chcemy, aby nasz transport był wysoce efektywny. Realizujemy to na przykład poprzez wykorzystanie naszej koncepcji podwójnych pokładów 2WIN, dzięki którym uzyskujemy 63% wyższą pojemność załadunku, poprzez stosowanie lekkich konstrukcji i także poprzez wykorzystanie Bio-LNG – dodaje przedstawiciel Emons.
Zasilanie biometanem nie musi w niczym ustępować paliwom kopalnym. Volvo HF dysponują mocą 460 KM oraz momentem obrotowym 2300 Nm.
Czytaj dalej: Na Islandii transportują biometan za pomocą kontenerów
Zamówione 50 ciężarówek będzie dostarczone partiami, początkowo ma to być 15 sztuk. Docelowo Emons zamierza posiadać w swojej flocie 120 takich modeli. Po niemieckich drogach będą poruszać się przede wszystkim z inloaderami, czyli naczepami przystosowanymi do przewozu szkła.
Zdjęcie: Volvo
Źródło: Volvo, Obserwator Logistyczny, Gas Pathways, 40ton.net