Parlament Europejski przyjmuje ostrzejsze cele dla paliw lotniczych.
Posłowie PE skorygowali pierwotną propozycję Komisji ReFuelEU Aviation dotyczącą minimalnego udziału zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), które powinno być udostępniane na lotniskach UE.
Od 2025 r. udział ten powinien wynosić 2 proc., zwiększając się do 37 proc. w 2040 r. i 85 proc. do 2050 r., biorąc pod uwagę potencjał energii elektrycznej i wodoru w ogólnym miksie paliwowym w porównaniu z proponowanymi przez Komisję odpowiednio 32 proc. do 2040 r. i 63 proc. do 2050 r.
O sprawie informuje bioenergyinternational.com.
Posłowie zmienili także pierwotną definicję zrównoważonego paliwa lotniczego. Najważniejsze wydaje się, że niektóre biopaliwa, produkowane z tłuszczów zwierzęcych lub destylatów, mogą być włączone do mieszanki paliw lotniczych na ograniczony czas (do 2034 r.), a wykluczone zostały paliwa na bazie roślin paszowych i spożywczych, a także te pochodzące z oleju palmowego, materiałów pochodzenia sojowego i sopstoku, ponieważ nie są one zgodne z proponowanymi kryteriami zrównoważonego rozwoju.
Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:
Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!
Źródło: bioenergyinternational.com
Zdjęcie: pixabay.com
Newsletter
Bądź na bieżąco z branżą OZE