Kraków wyrusza w zieloną stronę. „Rozpoczynamy swoistą podróż przez proklimatyczne działania” – informuje miasto zapowiadając ekologiczną inicjatywę, która ma uczulić mieszkańców na kwestie środowiskowe i zmotywować do wspólnego działania dla dobra planety. SegregujeMY, sadziMY, oszczędzaMY, oddychaMY – to hasła przewodnie kampanii „Kraków w dobrym klimacie”.

Działania prośrodowiskowe

Kraków, chcąc przeciwdziałać negatywnym skutkom zmian klimatycznych, wdraża szereg działań prośrodowiskowych i proekologicznych. Jednym z nich był Krakowski Panel Klimatyczny, podczas którego wypracowano 32 rekomendacje dla władz i mieszkańców, mające na celu ograniczenie zużycia energii i zwiększenie wykorzystania energii odnawialnej.

Reklama

„Kraków w dobrym klimacie”

– Wpisując się w rekomendacje panelistów, w tym roku miasto będzie realizować kampanię „Kraków w dobrym klimacie”, mającą na celu zwiększenie świadomości proklimatycznej krakowian oraz zachęcenie do wspólnego działania by przeciwdziałać negatywnym skutkom zmian klimatu – mówi Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa ds. polityki społecznej i komunalnej.

Jak podkreślił wice prezydent miasta, kampania jest elementem realizowanej przez miasto strategii, zawartej w dokumentach „Plan adaptacji miasta Krakowa do zmian klimatu do roku 2030” oraz „Strategia Rozwoju Krakowa Tu chcę żyć. Kraków 2030”.

– Jej celem jest przyspieszenie transformacji systemowej miasta, ukierunkowanej na uzyskanie neutralności klimatycznej, czyli ograniczeniu szkodliwej emisji gazów cieplarnianych do minimum i wdrażaniu rozwiązań na rzecz czystego, przyjaznego dla mieszkańców środowiska –podsumował  Andrzej Kulig.


Czytaj też: Zwolnienie z podatku za zielony dach


Cztery obszary działania

Kampania „Kraków w dobrym klimacie” składa się z czterech obszarów:

  • SegregujeMY – dotyczącego gospodarowania odpadami
  • SadziMY – traktującego o miejskiej zieleni
  • OszczędzaMY – poruszającego ważną kwestię oszczędnego gospodarowania wodą
  • OddychaMY – skupiającego się na temacie jakości powietrza i ekologicznym transporcie

– W ciągu roku zaplanowano wiele wydarzeń i niecodziennych inicjatyw, wpisujących się w tematykę kampanii. – mówi Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej UMK.

Gospodarowanie odpadami

Pierwsza część kampanii przypadająca na miesiące zimowe jest poświęcona tematyce gospodarowania odpadami i rozpoczęła się już w połowie lutego. W ramach tej akcji pod magistratem, jak również w dwudziestu krakowskich szkołach zorganizowano zbiórkę elektroodpadów, a Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania i Asocjacja Promotorów Radosnego Ptaka rozdawało mieszkańcom powstałe z materiałów z odzysku budki lęgowe.

Zieleń, woda, OZE

Wiosenna odsłona kampanii będzie skupiona wokół zieleni miejskiej, odbędą się także „Warsztaty ekologiczne zero waste, poświęcone gotowaniu”. Lato to z kolei tematyka wody. Będzie można dowiedzieć się jak oszczędzać wodę, co ma wpływ nie tylko na wysokość naszych rachunków, ale także na stan środowiska. Ostatni etap kampanii, który zaplanowano na jesień poświęcony będzie transportowi miejskiemu, przyjaznym dla środowiska formom podróżowania, a przede wszystkim ekologicznym technologiom wytwarzania ciepła i energii (OZE) i korzyściom, jakie niosą dla naszego portfela i jakości powietrza.

Magazyn Biomasa. Sprawdź poniżej:

Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

źródło i zdjęcie: krakow.pl

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE