Już 69 proc. małych firm deklaruje, że przy prowadzeniu firmy priorytetem jest dla nich ochrona środowiska. To dowód na to, że dynamicznie rośnie świadomość ekologiczna wśród polskich przedsiębiorców, jak wynika z najnowszego badania Leasing Index przeprowadzonego przez Santander Leasing.

Reklama

Proekologiczne zachowania

Jesteśmy przedsiębiorcami, pracownikami, konsumentami i w każdej z tych ról mamy wpływ na środowisko. Postawa proekologiczna znajduje rosnące odzwierciedlenie w priorytetach firm. Budowa eco-friendly i nowoczesnego wizerunku również staje się coraz częściej celem małych firm w Polsce. Taki kierunek w swoich działaniach stawia sobie już 51 proc. firm, natomiast w badaniu z 2019 r. było to zaledwie 27 proc.

  • 73 proc. małych przedsiębiorstw namawia pracowników do proekologicznych zachowań, takich jak oszczędzanie wody czy segregacja śmieci.
  • 79 proc. firm stara się minimalizować ilość wytwarzanych śmieci.
  • 64 proc. przedsiębiorców chce wykorzystywać e-dokumenty w celu redukcji zużycia papieru.
  • dla 83 proc. firm planujących zakup ekopojazdu leasing wydaje się najbardziej prawdopodobną formą finansowania.

 Ochrona środowiska – to nie moda, to sposób działania

Należy wziąć pod uwagę, że nasze badanie dotyczy firm zatrudniających do 49 osób. Przedsiębiorstwa te często nie mogą sobie pozwolić na przygotowywanie strategii ESG czy na duże inwestycje w ekologię. Optymizmem napawa w związku z tym fakt, że aż o 18 proc. w ciągu 3 lat wzrosła świadomość przedsiębiorców w tym zakresie. Firmy, także te małe, dostrzegają kwestie oddziaływania na środowisko i nie są wobec nich obojętne. Badania pokazują, że w wielu obszarach czy też działaniach postawy proekologiczne stają się normą, co więcej z roku na rok rośnie powszechność takich postaw. To już nie moda, to styl i sposób działania podkreśla Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing.


Czytaj też: 5 polskich miast zakwalifikowanych do europejskiej misji klimatycznej


 Firmy eco-friendly

Jak wynika z badania „Leasing Index” także w zakresie konkretnych działań nastąpiła znacząca zmiana. Zdecydowanie więcej firm deklaruje, że namawia pracowników do proekologicznych zachowań. W badaniu zrealizowanym przez Santander Leasing w 2019 r. wykorzystanie ekologicznych produktów, półproduktów, materiałów w działalności firmy deklarowało 30 proc. badanych, obecnie deklaruje to już 56 proc.

Bez wątpienia optymistycznym wnioskiem z naszego badania jest odsetek przedsiębiorstw, które namawiają pracowników do proekologicznych zachowań. Santander Leasing sam jest firmą, która działania przyjazne środowisku wpisuje nie tylko w strategię biznesową posiadając listę własnych, wewnętrznych priorytetów w tym zakresie. Dodatkowo nieprzerwanie od 2010 r wspieramy proekologiczne inwestycje firm w Polsce (…) – wskazuje Mariusz Włodarczyk.

 

Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

źródło: komunikat prasowy

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE