Rosnące lawinowo zapotrzebowanie na fotowoltaikę spowodowało ogromną konkurencję na rynku. Jak wyróżnić się w staraniach o zainteresowanie klientów?  Serwis OLX przygotował garść porad i narzędzi, które powinny pomóc odnieść sukces w dotarciu i pozyskania klienta.

Jeszcze kilka lat temu zainteresowanie fotowoltaiką było podyktowane głównie względami ekologicznymi. Dziś panele na dachu to również korzyści finansowe dla klienta i bezpieczeństwo energetyczne, o które szczególnie zaczęliśmy zabiegać w czasach pandemii.

Reklama

Sprawdź też: OLX przygląda się kondycji rynku fotowoltaicznego w Polsce


Rosnące zainteresowanie fotowoltaiką widać również wśród użytkowników serwisu OLX. Dziś ogłoszeń z tej kategorii szuka niemal 3 tys. osób dziennie, a liczba ta rośnie średnio o 34% w porównaniu miesiąc do miesiąca.

– OLX jest jednym z serwisów, który koncentruje na rynku najwięcej ogłoszeń związanych z fotowoltaiką, a ich liczba stale rośnie. Pokazuje to, że firmy oferujące produkty i usługi związane z tą branżą, traktują nasz serwis jako dobre miejsce do prezentowania swojej oferty. Z drugiej strony, coraz więcej zainteresowanych szuka ich właśnie na OLX – przyznaje Marcin Kowalczyk, business development manager w OLX.

Jak skutecznie dotrzeć do klientów?

Docieranie do osób faktycznie zainteresowanych panelami fotowoltaicznymi jest zadaniem trudnym, szczególnie kiedy nasza firma nie ma ustalonej pozycji na rynku, a konkurencja stale rośnie. Tutaj nie ma miejsca na błędy.

Efektywne działania marketingowo-sprzedażowe opierają się na precyzyjnym docieraniu z komunikatem do jak najszerszej grupy odbiorców. Nie chodzi jednak wyłącznie o wysyłanie osób roznoszących ulotki, czy telesprzedaż. W ten sposób możemy tylko zirytować lub odstraszyć potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.

Pandemia przeniosła większość aktywności zakupowych do Internetu – to sygnał, który należy wziąć pod uwagę, próbując dotrzeć do odbiorców ze swoją ofertą. Przy planowaniu działań marketingowych warto zastanowić się, gdzie ludzie szukają informacji w ważnych dla nich kwestiach.

O odbiorcach należy wiedzieć, kiedy szukają informacji (pora roku, pora dnia) oraz jakie informacje (forma, treść) przykuwają ich uwagę. Wreszcie, co motywuje ich do podejmowania decyzji zakupowych/inwestycyjnych. Znalezienie odpowiedzi na te pytania jest kluczowym elementem budowania strategii pozyskiwania klientów. Na część z nich odpowiada publikacja „Przyszłość zaczyna się dziś. Raport o rynku fotowoltaiki” przygotowana przez OLX.

W planowaniu działań promocyjnych warto sięgnąć po rozwiązania, które sprawdzają się na rynku i są dostępne od ręki. Przykładem takiego rozwiązania jest strona firmowa na OLX, którą możesz założyć w ramach pakietu ogłoszeń. Strona ta sprawi, że wszystkie zamieszczone przez Ciebie ogłoszenia na OLX będą widoczne w jednym miejscu wraz z kompletnymi informacjami na temat Twojej działalności.

Wizerunek profesjonalisty

Klienci potrzebują czasu i wiedzy, żeby móc podjąć decyzję inwestycyjną. Zwłaszcza, że ta związana jest ze sporym wydatkiem finansowym. Dlatego w poszukiwaniu zainteresowanych odbiorców nie należy ograniczać się do sporadycznych działań, lecz systematycznie budować wizerunek profesjonalisty w branży.

Fotowoltaika jest dla „przeciętnego Kowalskiego” tematem stosunkowo nowym i trudnym do zrozumienia. Chcąc budować wizerunek profesjonalisty z branży fotowoltaicznej, należy przewidzieć działania nastawione na edukację klienta.

Praktyczna wiedza przekazana w atrakcyjny sposób, uproszczone treści dopasowane do odbiorców – to sposoby na przyciągnięcie uwagi i wzbudzenie zaufania.

Sięgając po język korzyści – zastanów się dobrze, dlaczego tak naprawdę klient może interesować się fotowoltaiką? Jaka motywacja za tym stoi? Jaki swój problem rzeczywiście chce rozwiązać?

Obserwuj rynek i wyciągaj wnioski. W jakiej sytuacji są Twoi klienci? Co z tego wynika dla Twojego biznesu?

Siła rekomendacji

Nie istnieje gotowy schemat, który gwarantowałaby 100% skutecznego dotarcia do grupy docelowej. Jedno jest pewne – rynek fotowoltaiczny jest „rozgrzany” i należy tę sytuację umiejętnie wykorzystać. Wielu klientów indywidualnych ma już swoje instalacje, potrafi ocenić ich działanie i chętnie dzieli się opinią. Dlatego każdorazowo poproś o nią po zakończonej realizacji. Rekomendacja jest jednym ze skuteczniejszych narzędzi wsparcia marketingu i sprzedaży.

Zadowolony klient poleci firmę swoim znajomym. Pamiętaj, że dodając ogłoszenia na OLX, możesz wzbogacić je o dotychczasowe realizacje. Dodatkowo zwiększy to Twoją wiarygodność w oczach klientów.

W OLX przygotowaliśmy specjalny program wsparcia dla firm z branży fotowoltaicznej. Wystarczy, że prowadzisz nową firmę na OLX lub od 3. miesięcy nie dodałeś żadnego ogłoszenia w kategorii Fotowoltaika. Wypełnij formularz na stronie lub zadzwoń pod numer 614 611 900 i podaj wymagane informacje. Otrzymasz pakiet 10 bezpłatnych ogłoszeń, profesjonalne wsparcie doradcy i 50% zniżki na Top Ogłoszenie.


Kategoria Fotowoltaika na OLX to 3 tys. poszukujących dziennie i stale rosnąca liczba ogłoszeń.

Więcej na biznes.olx.pl/wsparcie/fotowoltaika


Tekst: Materiał promocyjny
Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE