Czy e-autobusy są bardziej wydajne niż te z silnikiem Diesla? Badania przeprowadzone w USA przez członków organizacji Union of Concerned Scientists wykazały, że autobusy elektryczne są rzeczywiście o wiele bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska niż tradycyjny pojazd z silnikiem na olej napędowy.

Badania potwierdziły, że elektryczne autobusy produkują o połowę mniej zanieczyszczeń, niż ich tradycyjni odpowiednicy. Dodatkowo, pozytywny efekt jest tym większy, im więcej energii ze źródeł odnawialnych trafia do baterii autobusu.

Reklama

Ocenia się, że typowy autobus z silnikim wysokoprężnym, aby zredukować swoją emisję do poziomu pojazdu na prąd, musiałby spalać co najwyżej 17 litrów oleju napędowego na 100 km (w powszechnym w USA systemie musiałby przejeżdżać na jednym galonie paliwa co najmniej 12 mil). Tymczasem dzisiejsze amerykańskie autobusy z napędem dieslowskim palą typowo 50 litrów na 100 km. Konieczna byłaby więc co najmniej trzykrotna redukcja zużycia paliwa.


Wszystko, co musisz wiedzieć o elektromobilności. Kliknij i sprawdź!


Używanie elektrycznych autobusów ma pozytywne efekty także w aglomeracjach „brudnych”, w których używa się dużo paliw kopalnych, w tym węgla. Elektryfikacja komunikacji zbiorowej przekłada się bowiem na generalne zmniejszenie ilości zanieczyszczeń w powietrzu, a więc i poprawę sytuacji. Ten obszar wydaje się być wyjątkowo ważny w Polsce, gdzie poziom zanieczyszczeń powietrza pozostawia wiele do życzenia.

Elektryczne autobusy nadal jednak stanowią niewielki odsetek pojazdów używanych w polskim transporcie zbiorowym. Zmienić ten stan mogą m.in. całkowicie polskie e-autobusy, które zaprezentowała firma RAFAKO. Pojazd odbywa pierwsze jazdy testowe. Ten zeroemisyjny autobus ma innowacyjne rozwiązanie w postaci baterii w podwoziu, a nie na dachu.

Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo!

Całe wydanie znajdziesz tutaj.

Źródło: RAFAKO
Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE