Dom z klimatem to nowa kampania Ministerstwa Klimatu. Kto i na jakich zasadach może liczyć na dofinansowanie?

REKLAMA

Reklama

Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwujemy wzrost poziomu świadomości ekologicznej mieszkańców Polski. Coraz większą wagę przywiązujemy do dbałości o środowisko naturalne. Zaczynamy też dostrzegać, że to właśnie nasze codzienne wybory i decyzje mają wpływ na otoczenie, w którym żyjemy. I na to, co pozostawimy po sobie przyszłym pokoleniom. Do jednej z ważniejszych życiowych decyzji należy to, gdzie i jak będziemy mieszkać.

Dlatego myśląc o własnych czterech kątach, oprócz wygody i funkcjonalności, nie zapominajmy o parametrach związanych z energooszczędnością oraz o wyborze ekologicznych źródeł ciepła.

Jaki jest dom z klimatem?

„Dom z klimatem” to dom, który nie zanieczyszcza powietrza, bo jest ogrzewany ekologicznym źródłem ciepła. Dom, który generuje oszczędności finansowe i energetyczne dzięki właściwej termomodernizacji. Ale też dzięki wykorzystaniu energii słonecznej, a także zbieraniu deszczówki z terenu całej posesji. „Dom z klimatem” to również dom wykonany z naturalnych, w pełni odnawialnych surowców.

Kampania będzie stanowiła źródło informacji o dostępnych programach wsparcia finansowego, dzięki którym także Twój dom może mieć klimat.

W ramach kampanii resort chce zachęcać wszystkich tych, którzy dopiero planują budowę domu, do stosowania odnawialnych materiałów konstrukcyjnych. Dlatego na stronach dzieli się wiedzą na temat nowoczesnych technologii w budownictwie, wyjaśnia w jaki sposób zmniejszyć roczne rachunki za ogrzewanie oraz jak zagospodarować wody opadowe.

Ambasador kampanii

Ambasadorem kampanii został znany z telewizyjnych ekranów Dariusz Wardziak, bardziej znany jako Darek Stolarz. Pasjonat, projektant mebli, stolarz z krwi i kości — Darek zna się na drewnie jak mało kto! Ponad 20 lat doświadczenia i ogromna wiedza budzą społeczne zaufanie i stawiają go w pozycji autorytetu w branży.

Wardziak stara się uciekać od szablonowego myślenia i wdraża w życie własne, kreatywne pomysły. Zaraża optymizmem i inspiruje tysiące obserwujących na swoim blogu, fanpage’u na Facebooku oraz koncie instagramowym. Jego autentyczność wpłynęła także na popularność wśród telewidzów.

Po pojedynczych występach w programach Doroty Szelągowskiej (m.in. „Dorota was urządzi” i „Domowe rewolucje”), przyszła pora na własny format „Darek Solo”. Udział Stolarza w kampanii „Dom z klimatem” nadaje jej „ludzki” czynnik, wskazując na troskę o dobro bliskich i chęć zapewnienia im bezpieczeństwa.

Darka uważa się za „złotą rączkę” i „fachowca z sąsiedztwa”, dzięki temu kampania nabiera perspektywę zwykłego człowieka, a jej przekaz dociera do większości społeczeństwa.

Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:


Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

Źródło: Ministerstwo Klimatu
Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE