Deutsche Post DHL ma ambitny cel, który zakłada osiągnięcie „poziomu zero” emisji netto do 2050 roku. Realizacja założenia odbywa się w grupie DHL pod nazwą „Misja 2050” i nie jest to bynajmniej misja „kosmiczna”. Stoją za nią bardzo realne działania na rzecz klimatu.

Zrównoważona działalność

„Wszystko, co robimy w Deutsche Post DHL ma jeden cel: „Łączymy ludzi. Poprawiając jakość życia.” To zobowiązanie wyznacza kierunek naszych wysiłków i zakres odpowiedzialności, podkreśla nasze wartości, precyzuje naszą misję i tworzy wartość w długim okresie. Aby zrealizować ten cel, nasza działalność musi być zrównoważona w każdym wymiarze. ” – czytamy w komunikacie firmy.

Cel: zerowy poziom emisji

Jak czytamy na stronie firmy, grupa DHL jest pierwszą firmą logistyczną, która zobowiązała się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji. Stąd też jako dostawce usług w sektorze transportu DHL oferuje szereg ekologicznych produktów i rozwiązań, dzięki czemu może wywrzeć pozytywny wpływ na środowisko oraz przyczynić się do ochrony klimatu.

Reklama

W ramach swoich działań w zakresie zrównoważonego rozwoju firma zapowiedziała m.in. włączenie do oferty asortymentu zielonych produktów oraz zelektryfikowanie 60% pojazdów realizujących ostatni etap dostawy. Ten cel wydaje się także dość ambitny, bo zakłada wprowadzenie do floty ponad 80 000 e-pojazdów do 2030 roku.

Zielona rewolucja – elektryczne rowery towarowe

Jakie więc zmiany czekają korzystających z usług kurierskich firmy? Na warszawskich ulicach pojawili się ostatnio rowerowi kurierzy DHL. Mogą oni jednak przewieść znacznie cięższe przesyłki niż inni cykliści, ponieważ jeżdżą elektrycznymi rowerami „towarowymi”. Rowerowi kurierzy DHL poruszający się po ulicach Miasteczka Wilanów i Służewca biorą udział w pilotażowym programie firmy. Jego celem jest wdrożenie rozwiązań przyjaznych dla środowiska i zmniejszenia liczby aut na drogach. Elektryczne rowery noszą nazwę DHL Chariot i są przeznaczone do przewiezienia nawet 200 kg ładunku.

dhl

– Testy zaczęliśmy od biurowej części Mokotowa, a aktualnie rozszerzamy trasy o rejon Miasteczka Wilanów. Z uwagi na lokalizację naszego hubu przeładunkowego i dzienne limity kilometrów, które może pokonać rowerowy kurier, w pierwszej kolejności postawiliśmy na dzielnice znajdujące się w bliskiej odległości od naszej siedziby w okolicy Lotniska Chopina. Po zakończeniu fazy testów, rower elektryczny zostanie w Warszawie i będzie wykorzystywany przez kurierów DHL Express na specjalnie wyznaczonej trasie – komentuje Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska.

 


Czytaj też: W 2035 r. koniec aut spalinowych w Nowym Jorku


Zielona rewolucja – e-vany

W 2022 roku DHL Express planuje wprowadzenie kilku kolejnych e-rowerów w innych miastach w Polsce. Kolejnym krokiem firmy jest wprowadzenie elektrycznych aut. Jak informuje spółka w Polsce w ciągu najbliższych czterech lat 60 proc. pojazdów DHL Express zostanie wymienionych na elektryczne. Do końca 2021 roku na polskich ulicach pojawi się łącznie 13 elektrycznych vanów. Będą kursowały w Szczecinie, Gdańsku, Olsztynie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Lublinie i Rzeszowie. Z kolei końca do 2025 roku będzie ich już ponad 200.

– Wykorzystanie elektrycznych pojazdów jest jednym z działań, które przybliżają nas do osiągnięcia zerowej emisji CO2 do 2050 roku zgodnie z ogłoszoną strategią działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. – Stale szukamy nowych rozwiązań, które z jednej strony będą umożliwiały nam minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne, a z drugiej strony pozwolą terminowo dostarczać ekspresowe przesyłki do naszych klientów – mówi Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express.

Magazyn Biomasa – sierpień 2021:

zdj. DHL Express
Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE