Wodorowe autobusy Solaris jeżdżą już po wielu europejskich miastach. Spotkać je można m.in na ulicach włoskiego Bolzano, niemieckiego Wuppertalu i Kolonii, a także w najludniejszej prowincji Królestwa Niderlandów – Holandii Południowej. Teraz dołącza do nich stolica Majorki!

Reklama

Spółka Solaris wygrała przetarg na dostawę pięciu autobusów Urbino 12 hydrogen do stolicy Majorki, Palma de Mallorca. Zakontraktowane pojazdy zasilane są wodorem, a więc są całkowicie zeroemisyjne. Inwestycja to element realizacji projektu „Green Hyslan”, finansowanego ze środków unijnych, którego celem jest promowanie rozwoju czystej energii w ramach inicjatyw przeciwdziałania zmianom klimatu do 2050 roku. Wartość umowy to ok. 4 mln euro.

Solaris na Majorce

-Zainteresowanie technologią wodorową stale rośnie, a decyzja władz Palma de Mallorca o zakupie Urbino 12 hydrogen jest tego najlepszym przykładem. Jesteśmy dumni z faktu, że jako producent i dostawca najnowocześniejszych pojazdów, możemy wspierać kolejne miasto w procesie transformacji transportu publicznego na bezemisyjny. Jesteśmy przekonani, że nasze wodorowce będą doskonale służyć mieszkańcom tej pięknej wyspy – powiedział Petros Spinaris, Członek Zarządu firmy Solaris ds. Sprzedaży i After Sales.


Czytaj też: Diesel – twój wróg!


Autobusy wodorowe

Autobusy wodorowe to istotny element elektromobilnego portfolio Solarisa. Pojazdy są atrakcyjną propozycją dla miast, które dążą do stworzenia zeroemisyjnego systemu transportu publicznego. Niezwykle zaawansowany technicznie model Urbino 12 hydrogen zadebiutował w 2019 roku, a w drugiej połowie 2022 roku odbędzie się premiera kolejnego autobusu tego typu – przegubowego Urbino 18 hydrogen.

Solaris Urbino 12 hydrogen

Solaris Urbino 12 hydrogen doskonale sprawdza się w przestrzeniach miejskich. Jest całkowicie bezemisyjny w miejscu użytkowania, gdyż jedynym produktem reakcji chemicznej zachodzącej w ogniwie wodorowym autobusu jest woda. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii gwarantuje zasięg nawet do 350 kilometrów. Jego tankowanie trwa zaledwie kilka minut, co sprawia, że jest bardzo wygodny w obsłudze i zapewnia elastyczność lokalnym operatorom. Podczas jazdy generuje niewielki w porównaniu do pojazdów spalinowych poziom drgań, a poziom hałasu jest ledwie odczuwalny.

 

Rynek biogazu i biometanu:

Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

źródło, zdjęcie: Solaris

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE