Unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) postawiło przed państwami członkowskimi kilka wymogów. Polska podjęła się wyzwania, jakim jest przygotowanie dokumentu z planami dla tego sektora. Odpowiedzialny za projekt będzie minister Krzysztof Bolesta.

Reklama

Projekt pojawił się 2 września br. w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pod nazwą: Krajowe ramy polityki w zakresie rozwoju rynku w odniesieniu do paliw alternatywnych w sektorze transportu i rozwoju odpowiedniej infrastruktury.

Bezemisyjny transport

Pojawiające się w dokumencie zapisy mają dotyczyć transportu drogowego, wodnego, szynowego, lotniczego oraz intermodalnego.

Część dotycząca transportu drogowego ma skupić się na ocenie aktualnego stanu rozwoju infrastruktury dla elektromobilności, a także tankowania skroplonego gazu ziemnego LNG i wodoru, oraz rynku gazu LPG. Przeanalizowane zostanie także, ile jak dotąd EV i aut wodorowych porusza się po kraju.


Czytaj dalej: Dziś ruszył nowy kierunek kształcenia zawodowego – technik elektromobilności


Dzięki temu możliwe będzie wytyczanie dalszych kierunków rozwoju oraz określenie, w jakim miejscu znajduje się Polska. Częścią dokumentu mają stać się także prognozy i plany rozwoju infrastruktury zgodne z AFIR.

Infrastruktura paliw dla transportu wodnego

Charakterystyka ma zostać przeprowadzona osobno także dla transportu morskiego i śródlądowego. Będzie to m.in. przegląd stanu prowadzonych prac i planów dotyczących rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych w portach morskich, innej niż infrastruktura skroplonego metanu i zasilania energią elektryczną.


Czytaj dalej: Polska firma wyprodukuje autobusy elektryczne, które będą jeździć po Europie


W lotnictwie konieczne jest ustalenie, jak obecnie wygląda stan działań dążących do zapewnienia zasilania energią elektryczną na wszystkich stanowiskach kontaktowych i oddalonych.

Dla transportu kolejowego określone zostanie, jakie działania podejmowane są na rzecz rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych na obszarach, gdzie nie ma możliwości elektryfikacji.

Biomasa i paliwa alternatywne. Czytaj w internecie

Zdjęcie: Archiwum Magazynu Biomasa

Źródło: gov

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE