Mimo wyższych cen, chcemy kupować produkty w ekologicznych opakowaniach, wynika z raportu pn: „Ekologiczne Kupowanie”. Aż 82% zapytanych konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej za zrównoważone opakowanie.
Publikacja „2023 Buying Green Report” (Raport „Ekologiczne Kupowanie”) wydana w ramach obchodów Dnia Ziemi, pokazuje że pomimo wzrostu cen, konsumenci są skłonni zapłacić wyższą cenę za produkt w zrównoważonym opakowaniu.
82% z nas chce kupować produkty w eko opakowaniach
82% łącznej liczby respondentów wyraża chęć zapłacenia wyższej ceny za zrównoważone opakowania, co oznacza wzrost o 4 pp. w porównaniu z danymi za 2022 r. i o 8 pp. od 2021 r.. Dowodzi to, że niezależnie od pogarszającej się sytuacji gospodarczej, ochrona środowiska naturalnego pozostaje dla konsumentów kwestią priorytetową. Młodsi konsumenci (18-24 lat) podchodzą do tej kwestii jeszcze bardziej entuzjastycznie. Wynik w tej grupie wiekowej był najwyższy i wyniósł 90%.
Konsumenci obecnie biorą pod uwagę wpływ swoich zakupów na środowisko, a większość z nich już wprowadziła w praktyce zasady zrównoważonego rozwoju do swojego codziennego życia. Dwie trzecie konsumentów uważa się za osoby świadome potrzeby ochrony środowiska. 63% konsumentów wskazało na mniejsze prawdopodobieństwo zakupu produktów w opakowaniach szkodliwych dla środowiska, co stanowi wzrost o 6 pp. w stosunku do danych zgromadzonych w ramach zeszłorocznego badania.
Ekologiczne opakowania – świadomość rośnie
W odniesieniu do kwestii zrównoważonych opakowań, 71% konsumentów świadomie wybiera produkty ze względu na czynnik zgodności opakowania z zasadami zrównoważonego rozwoju. Zainteresowanie zakupem produktów w zrównoważonych opakowaniach wzrosło od 2022 r., w szczególności w grupie młodszych konsumentów i osób o wysokich dochodach. Podczas gdy 59% konsumentów szuka informacji na etykiecie o możliwości recyklingu i zrównoważonym rozwoju, 46% respondentów stwierdziło, że największą barierą powstrzymującą ich przed zakupem jest nieklarowne oznakowanie produktów.
Czytaj też: Nowa wizytówka Szczecina – siedziba Urzędu Marszałkowskiego jest eko!
Konsumenci torują drogę do zrównoważonej przyszłości
„Dane w tegorocznej publikacji „Buying Green Report” dobitnie dowodzą, że przejście na zrównoważone opakowania jest właściwą decyzją podejmowaną z korzyścią nie tylko dla środowiska lecz również dla działalności firm – powiedział Michael Mapes, dyrektor generalny Trivium Packaging. – Nie ma wątpliwości, że to konsumenci torują drogę do zrównoważonej przyszłości, a przedsiębiorstwa muszą wsłuchiwać się w ich głos – czynniki zewnętrzne, takie jak sytuacja gospodarcza, nie eliminują zapotrzebowania na świadomość ekologiczną. Konsumenci myślą bardziej globalnie o przetrwaniu naszej planety. Odwracają się od szkodliwych opakowań, wybierając zrównoważone, nadające się do odzysku opcje, jak opakowania metalowe”.
Publikacja „2023 Buying Green Report” jest oparta na wynikach badania ankietowego obejmującego 9000 konsumentów z Europy, Ameryki Północnej i Południowej, którzy wypowiedzieli się na temat swoich wartości i zachowań w odniesieniu do zrównoważonych opakowań w zmieniającym się świecie.
Pełny raport i dane dotyczące poszczególnych regionów dostępne są do pobrania na stronie http://buyinggreen.triviumpackaging.com.
Rynek pelletu – nowy numer Magazynu Biomasa:
Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!
Źródło: Trivium Packaging
zdjęcie: pl.freepik.com
Newsletter
Bądź na bieżąco z branżą OZE