Pociąg wodorowy Mireo Plus H
Mireo Plus H to bardzo zaawansowany pociąg wodorowy drugiej generacji. Wyposażony jest w wodorowy system trakcyjny o mocy 1,7 MW, zapewniający przyspieszenie do 1,1 m/s2 i prędkość maksymalną 160 km/h. Dodatkową zaletą jest to, że pociąg można zatankować w zaledwie 15 minut.
Energooszczędny i przyjazny dla środowiska pociąg wodorowy Mireo opiera się na samonośnej, spawanej i integralnej lekkiej konstrukcji aluminiowej. Ulepszona aerodynamika pociągu wraz z jego energooszczędnymi komponentami i inteligentnym zarządzaniem układem elektrycznym również pomagają zmniejszyć emisje i zużycie zasobów.
Bezemisyjny transport pasażerski
– Dzisiaj podróżowanie pociągiem jest zdecydowanie najbardziej przyjaznym dla klimatu sposobem podróżowania. Jesteśmy szczególnie dumni, że nasze pierwsze zamówienie na flotę pociągów napędzanych wodorem umożliwi również bezemisyjny transport kolejowy na trasach niezelektryfikowanych – powiedział Michael Peter, dyrektor generalny Siemens Mobility . – Nasz Mireo Plus H to pociąg wodorowy nowej generacji, który łączy innowacyjność ze zrównoważonym rozwojem. Dzięki dużemu zasięgowi i przyspieszeniu oraz najnowocześniejszym technologiom wyznaczy nowe standardy w bezemisyjnym transporcie pasażerskim.”
Wsparcie transformacji energetycznej i transportowej
– Jesteśmy dumni, że możemy obsługiwać Heidekrautbahn, pierwszą sieć kolejową w regionie Berlin-Brandenburgia, która będzie korzystać z pociągów z wodorowymi ogniwami paliwowymi” – powiedział Detlef Bröcker, dyrektor generalny Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). – (…) Dzięki Siemens Mobility Niederbarnimer Eisenbahn ma po swojej stronie doświadczonego i niezawodnego partnera. Wysoce innowacyjne pociągi napędzane wodorem są nie tylko przyjazne dla środowiska. Zapewniają też nowoczesne wyposażenie i funkcje dostosowane do potrzeb naszych pasażerów (…) Prowadząc zmodernizowaną technologicznie i ekologicznie kolej, chcemy aktywnie wspierać transformację energetyczną i transportową oraz uatrakcyjnić lokalny transport publiczny dla usług dojeżdżających do pracy i turystyki”.
Projekt pilotażowy
Wykorzystanie pociągów napędzanych wodorem jest częścią wspieranego naukowo wspólnego projektu pilotażowego, finansowanego przez rząd federalny oraz landy Berlin i Brandenburgia. Projekt koncentruje się na stworzeniu regionalnej, zrównoważonej infrastruktury wodorowej, która obejmuje również elektrownię hybrydową i system zbiorników. Wszystkie ruchy pociągów na linii RB27 mają odbywać się wyłącznie przy użyciu zielonej – czyli odnawialnej i produkowanej regionalnie – energii. Przechodząc z oleju napędowego na wodór, linia kolejowa Heidekrautbahn zmniejszy roczną emisję CO₂ o około trzy miliony kilogramów i zaoszczędzi 1,1 miliona litrów oleju napędowego.
Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:
Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!
źródło, zdjęcie: siemens.com