W obliczu narastających zmian klimatycznych strategicznym celem dla wielu branż, w tym również dla kolei, jest zmniejszenie oddziaływania na środowisko naturalne. Firmy działające zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju są oceniane przez kandydatów jako atrakcyjniejsi pracodawcy.

Reklama

„Zielone” firmy – nowy trend w rekrutacji

Dynamicznie zmieniający się rynek pracy oraz możliwości rozwoju zawodowego w różnych obszarach biznesu sprzyjają zwiększeniu kryteriów, jakimi kierują się kandydaci przy wyborze miejsca zatrudnienia. W efekcie coraz większe znaczenie zaczyna odgrywać nie tylko kwestia wynagrodzenia oraz stabilność firmy, ale również jej system wartości.

Przejawem tego jest m.in. nowy trend wśród kandydatów. Podczas rekrutacji zaczynają przywiązywać większą wagę do kwestii ochrony środowiska przez potencjalnych pracodawców. Można to zaobserwować m.in. w badaniu przeprowadzonym przez Grupę Pracuj.pl. 39% badanych Polaków zadeklarowało, że chętniej aplikowałoby na oferty pracy, jeśli zamieszczająca je firma angażowałaby się w działania na rzecz ekologii i klimatu.


Czytaj też: W Dobczynie powstał ekologiczny dworzec


„Zielona” kolej DB Cargo Polska

Przykłady takich działań można zaobserwować w DB Cargo Polska. Firma postawiła sobie za cel budowanie neutralnego dla klimatu przewozu towarów po polskich i zagranicznych torach. Dlatego sukcesywnie inwestuje w nowoczesny, przyjaźniejszy dla środowiska tabor, w tym wielosystemowe lokomotywy Vectron oraz rozwiązania wagonowe sprzyjające ochronie środowiska.

W polityce DB Cargo Polska istotną rolę odgrywają również działania na rzecz wykorzystywania „zielonej” energii w sieci trakcyjnej zasilającej przewozy kolejowe. Dowodem na to jest otrzymany przez Spółkę DB Cargo Polska certyfikat, wystawiony przez PKP Energetyka. Potwierdza on zakup energii elektrycznej trakcyjnej w 100% pochodzącej z odnawialnych źródeł. Dzięki temu przewozy Spółki realizowane w oparciu o trakcję elektryczną charakteryzują się zerową emisją CO2.

Ponadto w organizacji prowadzi się działania na rzecz promocji innowacji. Pracownicy angażują się w tworzenie rozwiązań, których celem jest m.in. poprawienie efektywności czy zmniejszanie wpływu na środowisko naturalne. Jednym z takich pomysłów jest zaproponowana przez pracowników sprzedaż makulatury, która zastąpiła utylizację surowca.

Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

źródło: Grupa Pracuj.pl

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE