Zakończył się proces konsultacji strawy o elektromobilności. Jakie główne zmiany zakłada? Przede wszystkim uproszczenie i urynkowienie zasad budowy infrastruktury do ładowania, objęcie ustawą innych niż samochodowy pojazdów elektrycznych, zastąpienie koncepcji stref zeroemisyjnych strefami niskoemisyjnymi oraz ułatwienia dla rozwoju carsharingu.

Reklama

 

Źródło: Ministerstwo Energii

Zdjęcie: KAEF

 

Konsultacje publiczne projektu ustawy wywołały bardzo duże zainteresowanie strony społecznej. Uwagi do projektu zgłosiło ponad 100 podmiotów i instytucji. Dzięki temu zaproponowane w ustawie rozwiązania odpowiadają na potrzeby i oczekiwania użytkowników i rynku.

Projektem zajmie się teraz Sejm. Zakłada się, że w latach 2018-2019 punkty ładowania będą powstawały na zasadach rynkowych, a podmioty realizujące inwestycję będą mogły korzystać ze wsparcia finansowego ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.

Projekt przewiduje ponadto od 2020 r. możliwość włączenia w proces budowy punktów ładowania gmin i operatorów systemów dystrybucyjnych elektroenergetycznych.

W projekcie rozszerzono również definicję ładowania, która pozwoli na oferowanie usługi ładowania nie tylko użytkownikom pojazdów elektrycznych, ale również motorowerów lub rowerów elektrycznych.

 

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE