Bricoman dołączył do handlowych gigantów, którzy stawiają na OZE. Sieć inwestuje w fotowoltaikę. Pilotażowy projekt przeprowadzono w Gdańsku Kowalach, gdzie pierwsza palcówka została właśnie wyposażona w system paneli.

Sieci handlowe i fotowoltaika

Sieci handlowe coraz częściej stawiają na rozwiązania proekologiczne i wdrażają strategie zrównoważonego rozwoju. Elementem takiej polityki są między innymi inwestycje w odnawialne źródła energii.

Reklama

Na dachu pierwszego sklepu z sieci Bricoman zainstalowano  288 modułów połączonych w dwie niezależne instalacje. System osiąga moc prawie 100 kWp.  Co ciekawe, sieć posiada w swojej regularnej ofercie produkty przeznaczone dla klientów poszukujących energooszczędnych rozwiązań, jak elementy z zakresu fotowoltaiki czy pompy ciepła. Inwestując w panele słoneczne na dachach swoich sklepów może uwiarygodnić także swoją ofertę.

Całkiem niedawno sieć Castorama także zainaugurowała program pilotażowy montażu paneli fotowoltaicznych na dachach swoich sklepów. Podobnie jak w przypadku Bricomana, instalacja fotowoltaiczna pojawiła się w pierwszej placówce Castoramy w Zamościu i wkrótce będzie zakładana w następnych lokalizacjach.


Czytaj też: Jak zachęcić do zakupu fotowoltaiki? Te porady przydadzą się firmom!


Nie tylko markety budowlane

Ale nie tylko markety budowlane zainwestowały już w odnawialne źródła energii. Na początku roku sieć Dino zakończyła pierwszy etap montowania paneli fotowoltaicznych na dachach 400 sklepów w Polsce. W kolejnym kroku spółka zapowiada poszerzenie inwestycji w instalacje fotowoltaiczne o kolejne 400 placówek. Po zakończeniu projektu podjęte działania mają przynieść efekt w postaci redukcji emisji CO2 o ok. 12 tys. ton CO2 rocznie.

Lidl, Carrfour, Biedronka…

Podobny plan na redukcję emisji mają też inni giganci branży handlowej. Carrefour Polska zobowiązał się do redukcji emisji CO2 o 40% do 2025 roku i o 70% do 2050 roku. W tym sieć zaczęła wdrażać montaż paneli PV, które są już na dachach sklepów w Łodzi i Zgorzelcu. W pojedynczych lokalizacjach sklepów Biedronki czy Żabki też pojawiają się instalacje fotowoltaiczne. Z kolei dużą zieloną rewolucję zaplanował Lidl, który stawia na fotowoltaikę jako bezemisyjne źródło produkcji energii elektrycznej. Firma założyła, że wszystkie nowo wybudowane sklepy będą posiadały instalację fotowoltaiczną. Ponad to montaż paneli zapowiedziano też w 60 istniejących sklepach. W efekcie do końca 2021 roku panele fotowoltaiczne mają zasilić 120 placówek niemieckiej sieci.

 

 Rynek biogazu i biometanu

Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE