Procter & Gamble Company poinformowało, że ​​osiągnęło swój cel na 2020 r. polegający na zakupie 100 proc. odnawialnej energii elektrycznej w USA i Kanadzie. Firma przekroczyła także swój pierwotny cel. Także w Europie Zachodniej jej zakłady pracują w 100 proc. dzięki odnawialnej energii elektrycznej.

Te trzy rynki należą do największych i reprezentują ponad 70 proc. zakupionej globalnie energii elektrycznej przez P&G. Jak widać  zobowiązanie koncernu zostało osiągnięte przed terminem. Oznacza to silny początek realizacji celu P&G, jakim jest zakup 100 proc. odnawialnej energii elektrycznej na całym świecie do 2030 r.

Reklama

Największymi dostawcami energii odnawialnej jest farma wiatrowa w Tyler Bluff w Teksasie. Kompensuje ona 100 proc. energii elektrycznej potrzebnej do produkcji takich marek, jak Tide, Downy, Cascade i Mr Czysty. Do tego dołącza zakład na biomasę produkujący ciepło i energię elektryczną w Albany w stanie Georgia, który zapewnia 100 proc. zapotrzebowania na parę dla produkcji papieru Bounty i Charmin.

Oprócz tych spektakularnych projektów, firma redukuje emisje w ramach swojej działalności poprzez wykorzystanie OZE i na certyfikatach energii wiatrowej, słonecznej, geotermalnej, wodnej i energii odnawialnej.

-Jesteśmy dumni z naszych wysiłków na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko i pozostawienia światu lepszego miejsca dla przyszłych pokoleń – powiedziała Virginie Helias, dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju P&G. – Naszym głównym celem jest i nadal będzie dostarczanie najwyższej jakości produktów, którym klienci mogą zaufać, zapewniając, że za każdym produktem P&G stoi łańcuch dostaw odpowiedzialny za ochronę środowiska.

P&G osiągnęło już wiele celów zrównoważonego rozwoju, które wyznaczono na 2020 r. Już teraz kupując 100 proc. energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w USA, Kanadzie i Europie Zachodniej, P&G jest na dobrej drodze, aby przekroczyć swoje zobowiązania do 2020 r. w zakresie energii odnawialnej i gazów cieplarnianych. A wszystko to dzięki współpracy ze światem nauki.

P&G uważa, że realizując nowe projekty i kontynuując zakup energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, firma może pobudzić zarówno innowacje, jak i inwestycje w postaci np. przejścia na energię odnawialną regionalnych zakładów energetycznych, które dostarczają energię do prawie 150 lokalizacji P&G na całym świecie.

Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

Całe wydanie znajdziesz też tutaj. Dlatego kliknij!

Źródło: P&G

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE