Mimo koronawirusa oni działają. Budują stacje ładowania autobusów elektrycznych. Kolejna, kontenerowa, trafi do holenderskiego miasta Zeist.
Kolejna megastacja ładowania jedzie z Polski aż do holenderskiego miasta Zeist. Ekoenergetyka-Polska przygotowała indywidualne rozwiązanie dla holenderskiego operatora transportu publicznego Qbuzz. Stacja ładowania o mocy 1,2 MW zamknięta została w kontenerze i jest w stanie zasilać 20 elektrycznych autobusów jednocześnie.
Zainstalowana będzie w Zeist, mieście nieopodal Utrechtu, ale można przetransportować ją w dowolne miejsce.
Stacja Mega Charger X 1200, bo tak nazywa się nowy produkt Ekoenergetyki opiera się na koncepcji centralnej stacji ładowania dużej mocy dla autobusów elektrycznych. Jest to wielowyjściowe urządzenie, którego moc można podzielić w zależności od potrzeb i dostarczyć ją do pojazdów za pomocą różnego rodzaju satelitek z wtyczkami typu plug-in CCS Combo 2.
Sprawdź: Stacje ładowania pojazdów na 27 stacjach Orlenu
Zamknięcie jej w kontenerze ułatwia transport i wykorzystanie w różnych miejscach. Podobne urządzenie, również o mocy 1,2 MW zostało zaimplementowane w Hamburgu. Tam jednak umieszczono je w stacjonarnej, betonowej obudowie.
Sporym wyzwaniem było dopasowanie rozwiązania, które będzie spełniało swoją rolę na niewielkiej przestrzeni zajezdni. Autobusy są parkowane kilkadziesiąt centymetrów od siebie. Ekoenergetyka-Polska tak zaprojektowała infrastrukturę, by nie utrudniać pracy kierowcom i obsłudze serwisowej.
– Uważnie słuchamy klientów i tworzymy rozwiązania, które w pełni będą odpowiadać ich potrzebom. Holenderski Qbuzz otrzymał od nas stację ładowania wraz z całą niezbędna infrastrukturą. Gdy umowa między operatorem a miastem się skończy, firma może przenieść ją w dowolne miejsce prowadzenia działalności – mówi wiceprezes Zarządu Ekoenergetyki-Polska Maciej Wojeński.
Holandia ma plan, który zakłada wymianę floty autobusowej na zeroemisyjne pojazdy do 2025 roku. Firma Qbuzz to jedna z największych holenderskich spółek działających w sektorze komunikacji zbiorowej – obecnie w jej flocie znajduje się 99 całkowicie elektrycznych autobusów.
Ekoenergetyka-Polska działa na rynku elektromobilności od 10 lat. Do tej pory dostarczyła ponad 600 stacji ładowania do 60 miast w 12 krajach o łącznej mocy ponad 80.000 kW (m.in. do Szwecji, Norwegii, Finlandii, Hiszpanii, Francji, Rosji, Singapuru i w Niemiec).
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Magazyn Biomasa. ZA DARMO! Sprawdź:
Całe wydanie znajdziesz też tutaj. Dlatego kliknij i sprawdź!