Polskiemu pelletowi brakuje dobrej promocji

Jan Szynaka, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli o tym, że jego zdaniem polskiemu pelletowi brakuje dobrej promocji.

Polski rynek pelletu jest dynamiczny, mimo iż bardzo młody. Wytwórnie biopaliw są nowoczesne, a produkowane w nich produkty spełniają wysokie standardy europejskie.

Problemem rynku, niestety, jest wciąż brak kampanii promującej ten typ paliwa jako alternatywę wobec tradycyjnych, wyczerpujących się paliw kopalnych.

Produkcja pelletu i brykietu w firmach meblarskich uzależniona jest od specyfiki danej firmy. Produkty takie wytwarzane są z drewna litego.

Duża część firm ze względu na wykorzystywanie w swojej technologii płyt meblowych nie ma możliwości wdrożenia tego typu działalności.

Mikro oraz mali przedsiębiorcy wykorzystują każdą możliwość zwiększenia swojego dochodu, aby ograniczyć rosnące koszty produkcji związane z coraz to trudniejszym rynkiem zbytu.

Biorąc pod uwagę ciągły wzrost zapotrzebowania na pellet drzewny, można stwierdzić, iż jego produkcja będzie wzrastać w ciągu najbliższych lat, co spowoduje znaczący rozwój rynku lokalnego.


PELLET na magazynbiomasa.pl. Kliknij i sprawdź!


Zwiększona produkcja pelletu drzewnego w Polsce jest efektem większej świadomość społeczeństwa. Co w konsekwencji przekłada się na wzrost popytu dla tego produktu.

Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Magazyn Biomasa. Sprawdź poniżej!

Zdjęcie: 123rf
Tekst: Jan Szynaka, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli

This post is also available in: pl