Cross marketing staje się coraz bardziej popularny w polskiej branży biomasowej. Aby móc takie działania rozpocząć, potrzebne są co najmniej dwa podmioty, czyli firmy, które łączą wspólne interesy dla obopólnej korzyści. Na przykład producent kotłów pelletowych i firma sprzedająca pellet.

Co ważne, obie firmy nie mogą być dla siebie bezpośrednią konkurencją, ale kierują swoje oferty do podobnej grupy docelowej. Zadzwoniliśmy do działu marketingu jednego z większych producentów pelletu w zachodniej Polsce, gdzie potwierdzono stosowanie tego typu działań.

Reklama

– Na naszej stronie internetowej mamy zakładkę „instalacje” i tam wymieniamy polecanych przez nas dystrybutorów i producentów. Działamy na zasadzie partnerstwa. My rekomendujemy producenta kotłów, a on poleca nas jako producenta paliwa zalecanego do używania w jego urządzeniach – komentuje pracownik działu marketingu przedsiębiorstwa.


Wszystko, co musisz wiedzieć o pellecie. Kliknij i sprawdź!


Zapewniono nas także, że każdy partner jest sprawdzany pod kątem swojego asortymentu.

– Chodzi o to, by kotły, które polecamy, spełniały wszystkie normy. To jest podstawa – wyjaśniono, dodając, że propozycja w zakresie współpracy i wzajemnej promocji została wysłana do wszystkich certyfikowanych i liczących się producentów kotłów pelletowych.

Cross marketing w pellecie

Choć cross marketing w przypadku fisprzedawców kotłów i paliwa do nich wydaje się naturalnym i dobrym rozwiązaniem, nie wszyscy się na niego decydują. Jak powiedziała nam osoba od lat pracująca w branży, przeszkodą bywa cena pelletu. Na rynku jest dostęp do coraz większej ilości tego paliwa. Niestety, ogromnie zróżnicowanego pod kątem jakości. Jedno bywa lepsze, drugie gorsze.

To tylko fragment artykułu. Cały przeczytasz w magazynie Rynek Pelletu. Sprawdź tutaj:

Całe wydanie znajdziesz też tutaj. Dlatego kliknij!

Tekst: Rafał Wąsowicz
Zdjęcie: Shuterstock
Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE