Break Free From Plastic to niezależna międzynarodowa organizacja. Przeprowadziła kontrolę, której celem było skatalogowanie plastiku zalegającego w różnych częściach świata. Drugi rok z rzędu, tytuł najbardziej zanieczyszczającej marki w globalnym audycie odpadów uzyskała Coca-Cola. Na niechlubnym podium znalazły się także Nestlé oraz PepsiCo. W czołówce jest też Unilever.

Jak podał portal swiatoze.pl w audycie wzięło udział 72 000 wolontariuszy z 50 krajów i sześciu kontynentów. Ochotnicy przeczesujący plaże, ulice miast, rzeki oraz oceany różnych części świata – w tym tych najbardziej odległych regionów Filipin, Indonezji, Bhutanu czy Nigerii – zebrali w sumie 476,423 sztuk odpadów z tworzyw sztucznych.

Reklama

11 732 sztuk plastiku, znalezionego w 37 krajach na czterech kontynentach, oznaczonych było marką Coca-Cola. Drugie miejsce zajęło Nestlé z wynikiem 4846 sztuk plastiku w 31 krajach.

Podium zamyka PepsiCo z liczbą 3362 sztuk plastiku znalezionego w 28 krajach.

Prawdą jest, że to nie firmy, a ich konsumenci wyrzucają plastikowe śmieci w przypadkowe miejsca, nie poddając ich recyklingowi. Jednak to gigantyczne korporacje wprowadzają do sprzedaży zbyt wiele produktów w plastikowych opakowaniach. Co niepokoi jeszcze bardziej, kiedy uwzględnimy, że każda z tych firm niechlubny tytuł otrzymała już drugi raz.


Inne wiadomości branżowe ze świata tutaj. Kliknij i sprawdź!


Tylko 9 proc. wyprodukowanych plastikowych opakowań jest odpowiednio recyklingowanych. Reszta zostaje spalona, wysłana na wysypiska śmieci lub trafia w przypadkowe miejsca środowiska. Globalny koordynator ruchu Break Free From Plastic, Von Hernandez podkreśla, że – Korporacje muszą podjąć natychmiastowe kroki, aby rozwiązać powstały kryzys zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi. Ich ciągłe poleganie na plastikowych opakowaniach jednorazowego użytku przekłada się na pompowanie większej ilości plastiku do środowiska.

-Europa odgrywa istotną rolę w kryzysie zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi w prawie każdym momencie. Od eksportu niskiej jakości odpadów z tworzyw sztucznych na południe, gdzie Europa unika odpowiedzialności za odpady, które tworzy. Po europejskie korporacje, takie jak Coca-Cola, Nestle i Unilever, które są wielokrotnie wymieniane jako najwięksi światowi producenci zanieczyszczeń tworzyw sztucznych. Rola Europy w tym kryzysie jest wszechobecna. Ale Europa ma również duży potencjał w zakresie walki z zanieczyszczeniem tworzywami sztucznymi u źródła, w szczególności poprzez wprowadzenie silnej polityki. To jedyny sposób na osiągnięcie gospodarki o obiegu zamkniętym i wykroczenie poza zobowiązania wynikające z porozumienia paryskiego – podkreślił Delphine Lévi Alvarès – koordynator programu w Europie.

Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

https://issuu.com/magbiomasa/docs/mb-2019-09-60-www

Całe wydanie znajdziesz też tutaj. Dlatego kliknij!

Źródło: https://www.breakfreefromplastic.org/, swiatoze.pl
Zdjęcie: pixabay
Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE