Scania – główny gracz na rynku samochodów ciężarowych – podkreśla istotną rolę biometanu w procesie dekarbonizacji transportu. W związku z tym lider w sektorze transportu ciężkiego proponuje nowe rozwiązania w zakresie zbiorników, które zaprezentował na włoskich targach „Transpotec”.

Reklama

Transport bez paliw kopalnych – ciężarówki na biometan

– Scania nieustannie oferuje klientom innowacje i informuje klientów o potencjale rozwiązań biogazowych –  mówił Stefan Dorski, starszy wiceprezes i szef Scania Trucks. – Dzięki tym rozwiązaniom zwiększamy nie tylko zasięg, ale także potencjalną bazę klientów, ponieważ ciężarówki na biometan są niezbędne do zaspokojenia krótko- i średnioterminowego zapotrzebowania na transport bez paliw kopalnych.

Podczas zakończonych właśnie targów Transpotec we Włoszech swoją światową premierę miały auta ciężarowe nowej generacji wraz z całą gamą pojazdów przyczyniających się do stopniowej dekarbonizacji branży transportowej.

Odpowiedź na brak infrastruktury ładownia

Scania podkreśla problem, jakim jest brak infrastruktury stacji paliw dla skroplonego biometanu i innych rodzajów paliw. Sytuacja dotyczy Europy, ale poza nią także nie jest lepiej. To duża trudność, szczególnie w obliczu rosnącego zainteresowania pojazdami zasilanymi gazem, w tym biometanem, które widoczne jest głównie w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech oraz krajach Europy Wschodniej i Środkowej.

Dodając do swojej istniejącej oferty rozwiązania w zakresie zbiorników Scania podkreśla swoje silne poparcie dla paliw odnawialnych, jako ważnego elementu napędzającego przejście na zrównoważony system transportu.


Zarejestruj się na V Narodowy Kongres Biometanu


1400 kilometrów na BioLNG

W ofercie światowego lidera znalazł się zestaw rozwiązań dopuszczających stosowanie biogazu w formie płynnej (BioLNG) lub sprężonej (BioCNG). Będą to m.in. podwozia i ciągniki ze zbiornikami oferujące do 1400 lub do 750 kilometrów zasięgu, odpowiednio dla BioLNG lub BioCNG. Nowe opcje zbiorników oznaczają lepszą ładowność paliwa, większe odległości i nowe możliwości.

Biometan w dekarbonizacji transportu

 – Scania wierzy, że transformacja w kierunku e-mobilności będzie następować stopniowo w ciągu najbliższych dwóch dekad – mówi Dorski. – Ale silniki spalinowe napędzane biometanem lub innymi paliwami niekopalnymi przyczynią się do redukcji hałasu, emisji i CO2, oferując jednocześnie doskonałą  ekonomikę operacyjną i doskonałą wartość dla klienta.

Rynek biogazu i biometanu:

Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE