Japoński koncern zdradził swoje plany dotyczące wdrożenia nowej wersji modelu Hilux, który jest produkowany już od 1968 r. Od teraz pick-up będzie zasilany biometanem. To nie jedyny przejaw zaangażowania marki Toyota w produkcję paliwa z biomasy. Niedawno uruchomiono instalację wytwarzającą odnawialny gaz w północnej Walii, w Deeside.

Reklama

Nowa wersja Hiluxa została zaprezentowana podczas szczytu G20 w Brazylii. W trakcie spotkania 20 państw omawiało przyszłość polityki klimatycznej i gospodarczej na kolejne lata.

Pick-up zasilany biometanem

Prototyp pick-upa został zasilony biometanem powstałym z fermentacji pozostałości trzciny cukrowej, którą uprzednio wykorzystano do produkcji bioetanolu. To świetny przykład Gospodarki Obiegu Zamkniętego, w dodatku wykorzystujący jedną z najważniejszych roślin dla brazylijskiego rolnictwa.

Toyota zalet biometanu upatruje się przede wszystkim w produkcji działającej na wsi, gdzie lokalnie wytwarza się paliwo gazowe używając przy tym odpadów z produkcji rolniczej, zwierzęcej i codziennej ludzkiej konsumpcji.


9. Kongres Biogazu


– Trajektoria Toyoty jest naznaczona pionierskim duchem i ewolucją w rozwoju nowych technologii. Byliśmy pionierami we wprowadzaniu na rynek hybryd i hybryd flex, w pełni dostosowując się do wyzwań związanych z dekarbonizacją. Bazując na brazylijskich doświadczeniach z biopaliwami, możemy przyczynić się do przejścia na bardziej zrównoważoną mobilność, oferując rozwiązania, które pozytywnie wpływają na środowisko i społeczeństwo jako całość – mówił podczas prezentowania auta na szczycie G20 Rafael Chang, dyrektor generalny Toyoty na Amerykę Łacińską i Karaiby.

Własna instalacja w pobliżu fabryki

Fabryka w Deeside w północnej Walii znajdzie się w światowej czołówce w zakresie bezemisyjnej produkcji aut dzięki nowej inwestycji. 282 mln funtów zostaną przeznaczone na wybudowanie biometanowni przy tym zakładzie. Budowa rozpocznie się w listopadzie i będzie przetwarzać 180 000 t odpadów rocznie. Dzięki temu każdego roku emisje będą pomniejszone o 2900 t CO2.

Powstały po procesie poferment będzie dostarczany rolnikom w celu zastosowania go jako naturalny nawóz. To sposób na zaangażowanie się w bardziej zrównoważone przetwarzanie odpadów i zapewnienie dostaw energii z OZE.


Czytaj też: Biomasa zamiast węgla w zakładzie Qemetica


– Jako lokalny członek samorządu chciałbym pogratulować TMUK Deeside i całemu partnerstwu, ponieważ jest to znaczący krok w kierunku dekarbonizacji europejskiej działalności produkcyjnej Toyoty. Dzięki temu TMUK Deeside stanie się wyraźnym punktem odniesienia dla produkcji o zerowej emisji dwutlenku węgla – podsumował Mark Tami, poseł Deeside i Alyn podczas ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod tę instalację.

Rynek biogazu i biometanu. Czytaj za darmo w internecie!

Zdjęcie: GNV Magazine

Źródło: GNV Magazine, Toyota

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE