Hyundai i H2 Energy opracowują pierwszą na świecie ciężarówkę z ogniwami paliwowymi do masowej produkcji. Od 2019 r. udostępnią łącznie 1000 pojazdów. Będą miały niepowtarzalny design i zasięg około 400 kilometrów.
Na targach w Hanowerze Hyundai Motor Company potwierdziła, że podpisała memorandum ze szwajcarską spółką wodorową H2 Energy. Począwszy od 2019 r. przez okres pięciu lat, Hyundai Motor i H2 Energy dostarczy 1 000 ciężkich elektrycznych ogniw paliwowych i odpowiedni łańcuch dostaw dla odnawialnego wodoru.
– Będziemy nadal poszukiwać możliwości ekspansji na inne rynki poprzez uważne monitorowanie wielu czynników, takich jak podsycanie infrastruktury i polityki rządu – powiedział wiceprezes Cheol Lee.
Ujawniona na początku tego miesiąca ciężarówka elektryczna z ogniwami paliwowymi jest rozwijana zgodnie z europejskimi przepisami. Wyposażona w nowy układ wodorowy z ogniwami wodorowymi o mocy 190 kW, z dwoma systemami ogniw paliwowych połączonymi równolegle, również cechą NEXO.
Oczekuje się, że ma on zasięg pojedynczego tankowania wynoszący około 400 km, a aby zapewnić wystarczający zasięg, osiem dużych zbiorników wodoru jest kompaktowo instalowanych, wykorzystując takie obszary, jak między kabiną a sztywnym nadwoziem.
Tekst i zdjęcie: www.hyundai.de
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj najnowszy numer Magazynu Biomasa”!
Newsletter
Bądź na bieżąco z branżą OZE