Elektryczne i tanie – takie mają być taksówki Uber Air i Hyundai

taksówki Uber Air

To przełom w elektromobilności. Taksówki Uber Air i Hyundai Motor Company ogłosiły, że wspólnie opracowują podniebne, elektryczne taksówki Uber Air.  Nową koncepcje przedstawiono podczas targów Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas.

Hyundai jest pierwszą firmą motoryzacyjną, która przyłączyła się do inicjatywy Uber Elevate, oferując możliwości produkcji masowych pojazdów elektrycznych. Wprowadzona koncepcja pojazdu powietrznego Hyundai została częściowo stworzona w ramach otwartego procesu projektowego Ubera, inspirowanego przez NASA.

W ramach tej współpracy Hyundai będzie produkować i wdrażać pojazdy powietrzne. A Uber zapewni usługi wsparcia przestrzeni powietrznej. I połączenia z transportem naziemnym oraz interfejsy dla klientów za pośrednictwem sieci współdzielenia przejażdżek lotniczych. Obie strony współpracują nad koncepcjami infrastruktury, aby wspierać start i lądowanie tej nowej klasy pojazdów.

„Nasza wizja Urban Air Mobility zmieni koncepcję transportu miejskiego”. Powiedział Jaiwon Shin, wiceprezes wykonawczy i dyrektor oddziału Urban Air Mobility (UAM) w Hyundai. „Oczekujemy, że UAM ożywi społeczności miejskie i zapewni ludziom więcej czasu. Jesteśmy przekonani, że Uber Elevate jest właściwym partnerem, aby ten innowacyjny produkt był łatwo dostępny dla jak największej liczby klientów. ”


Wszystko, co musisz wiedzieć o elektromobilności. Kliknij i sprawdź!


„Hyundai jest naszym pierwszym partnerem z doświadczeniem w produkcji samochodów osobowych na skalę globalną. Uważamy, że Hyundai ma potencjał do budowy pojazdów Uber Air według stawek niewidzialnych w obecnym przemyśle lotniczym i kosmicznym, produkując niezawodne samoloty o wysokiej jakości przy dużych ilościach, aby obniżyć koszty pasażerów na podróż. Połączenie siły produkcyjnej Hyundai z platformą technologiczną Uber stanowi ogromny krok naprzód w kierunku uruchomienia tętniącej życiem sieci taksówek powietrznych w nadchodzących latach ”- powiedział Eric Allison, szef Uber Elevate.

W ramach przygotowań do tego ogłoszenia Hyundai współpracował z Uber Elevate nad opracowaniem modelu PAV (Personal Air Vehicle). S-A1, który wykorzystuje innowacyjne procesy projektowe w celu optymalizacji elektrycznych samolotów do pionowego startu i lądowania (eVTOL) do celów wspólnego lotu. Inicjatywa Elevate oparła ten proces na historycznym podejściu NASA do publicznego przedstawiania koncepcji projektowych w celu zainspirowania innowacji wśród wielu firm, pobudzając rozwój wspólnych modeli badawczych w celu badania nowych koncepcji aerodynamicznych i katalizowania postępu branży w zakresie projektowania skrzydeł, hałasu, aerodynamiki i weryfikacji symulacji .

W rezultacie model S-A1 Hyundai zaprezentowany na CES odzwierciedla poprzednie projekty eVTOL, które firma Uber Elevate wydała.

W następujący sposób:

  • Przeznaczono do prędkości przelotowej do 180 mil / godz. (290 km / godz.). Wysokości przelotowej wynoszącej około 1000–2000 stóp (300–600 m) nad ziemią. Oraz do lotów na dystansie do 60 mil (100 km) ).
  • Pojazd Hyundai będzie w 100% elektryczny, wykorzystuje rozproszony napęd elektryczny, a w godzinach szczytu ładowanie zajmie około pięciu do siedmiu minut.
  • Elektryczny samolot Hyundai wykorzystuje rozproszony napęd elektryczny. Zasilający wiele wirników i śmigieł wokół płatowca, aby zwiększyć bezpieczeństwo poprzez zmniejszenie dowolnego pojedynczego punktu awarii. Posiadanie kilku mniejszych wirników zmniejsza również hałas w stosunku do dużych śmigłowców z silnikami spalinowymi, co jest bardzo ważne dla miast.
  • Model zaprojektowano do startu w pionie. Przejścia na windę skrzydłową podczas rejsu. A następnie powrotu do lotu pionowego na ląd.
  • Pojazd Hyundai początkowo pilotowany z czasem stanie się autonomiczny.
  • Kabinę zaprojektowano z czterema siedzeniami dla pasażerów. To pozwala rowerzystom łatwo wsiadać / wysiadać i unikać strasznego środkowego siedzenia. Z wystarczającą ilością miejsca na osobistą torbę lub plecak / rowerzystę.

Wkraczając w erę bezproblemowej mobilności, eksploracja przyszłego transportu miejskiego przez Hyundai obejmuje koncepcję elektrycznego PAV z nowym transportem naziemnym – pojazdem specjalnie zbudowanym (PBV). Wizja Hyundai dotycząca tworzenia społeczności z przyszłych systemów tranzytowych koncentruje się na jeszcze jednej nowej koncepcji infrastruktury, zwanej Hub. Kiedy wiele PBV i PAV jest zadokowanych i połączonych z Hubem, tworzą nową przestrzeń publiczną, w której mogą się spotkać różne grupy ludzi.

Innowacyjne rozwiązania inteligentnej mobilności Hyundai Motor, w tym UAM, PBV, Hub i inne, zostaną zaprezentowane na stoisku Hyundai CES w Las Vegas Convention Center North Hall, stoisko 5431.

Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

Całe wydanie znajdziesz też tutaj. Dlatego kliknij!

This post is also available in: polski