„Piątka za segregację” – nowa kampania odpadowa

Piątka ze segregację

„Piątka za segregację” – to nazwa nowej kampanii edukacyjnej Ministerstwa Środowiska, która dotyczy segregacji odpadów komunalnych.

„Piątka za segregację” – pod tym hasłem rusza kampania informacyjno-edukacyjna Ministerstwa Środowiska. Akcja ma na celu edukację społeczeństwa w zakresie prawidłowej segregacji odpadów komunalnych i jest skierowana zarówno do samorządów, jak i właścicieli gospodarstw domowych. Dodatkowo „Piątkę za segregację” wspiera program edukacyjny dla dzieci.

– Chcemy by jak najwięcej mieszkańców Polski miało ekologiczną świadomość, że odpady to nie śmieci lecz cenne surowce – przekonuje minister środowiska Henryk Kowalczyk. – W ramach prowadzonych działań edukujemy, że dzięki odpowiedniej segregacji więcej odpadów może zostać poddanych recyklingowi. Ważny jest dobry przykład i budowanie odpowiednich nawyków i zachowań. Ja sam segreguję odpady i wierzę, że to właśnie z pozoru małe działania każdego z nas mają realny wpływ na środowisko.

Wsparcie dla nowelizacji

Motywację mieszkańców Polski do segregowania odpadów ma zwiększyć nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dn. 6 września. Wprowadza one nowe zasady różnicowania stawek za odpady zbierane w sposób selektywny i nieselektywny. Osoby, które segregują odpady zapłacą za ich zagospodarowanie co najmniej dwukrotnie mniej niż te, które nie realizują tego obowiązku.

Barwy kampanii

„Piątce” patronuje pięciu bohaterów: Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko. Każdy z nich jest przypisany do innego rodzaju odpadów oraz kolorystyki pojemników:

  •     Wyszkłolony – zachęca do segregacji szkła,
  •     Papa Pier – edukuje na temat segregacji papieru,
  •     Plastika Metalica – tłumaczy, jak segregować tworzywa sztuczne i metale,
  •     El Bio – nawiązuje do segregacji odpadów BIO,
  •     Zmieszko – wskazuje, jakie odpady, powinny trafiać do pojemników z napisem „zmieszane”.

 


O czym jeszcze piszemy w magazynie Zielona gmina? Kliknij i sprawdź!


 

Warto nadmienić, że na potrzeby kampanii powstają spoty filmowe pokazujące perypetie wymienionych bohaterów. W ten sposób klipy prezentują różne aspekty segregacji odpadów komunalnych i zachęcają do zmiany postaw. W ramach projektu prowadzi się też komunikację z jednostkami samorządu terytorialnego oraz szkołami.

 

Przeczytaj ostatni numer czasopisma Zielona gmina. W internecie za darmo!

Całe wydanie znajdziesz też tutaj. Dlatego kliknij!

 

This post is also available in: polski