Jeszcze w grudniu, zgodnie z zapowiedzią PepsiCo, mogliśmy wypatrywać na sklepowych półkach napojów w butelkach w 100% z przetworzonego plastiku (rPET). Tym samym Pepsi stała się pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych na polskim rynku, której produkty sprzedawane są w opakowaniach  pochodzących wyłącznie z recyklingu.

Gospodarka obiegu zamkniętego

Wprowadzając do sklepów butelki rPET firma przyczynia się do realizacji założeń gospodarki obiegu zamkniętego, w której surowce mogą być wykorzystywane wielokrotnie. To kolejny ważny krok do realizacji złożonego pod koniec 2020 roku zobowiązania dotyczącego transformacji działalności przedsiębiorstwa w kierunku zrównoważonego rozwoju. W wyniku czego od grudnia 2021 r. w butelkach w 100% z recyklingu produkowane są wszystkie napoje Pepsi.

Reklama

(…) Rozpoczęliśmy transformację w lipcu 2020 roku od opakowań herbaty mrożonej Lipton Ice Tea, przyczyniając się do realizacji modelu obiegu zamkniętego, w którym zużyte opakowania trafiają do ponownego wykorzystania – powiedział Michał Jaszczyk, prezes PepsiCo Polska. – (…) złożyliśmy istotną deklarację o dalszych inwestycjach w rozwój działań na rzecz środowiska poprzez  produkcję butelek naszego flagowego napoju Pepsi, a także napoju Mirinda, z plastiku w całości pochodzącego z recyklingu. Wywiązując się z tego zobowiązania, z dumą możemy oświadczyć, że jesteśmy pierwszym tak dużym producentem napojów gazowanych w Polsce, który na większości portfolio przechodzi na butelki w 100% produkowane z rPET – dodał.

Nowa butelka rPET

Nowa butelka rPET powstaje ze zużytych opakowań plastikowych, które z żółtych pojemników trafiają do selektywnej zbiórki. Następnie plastik jest poddawany segregacji, przetwarzany w granulat, a ten we włókno poliestrowe, z którego można wytworzyć wiele różnych produktów, w tym nowe opakowania napojów. W ten sposób można skutecznie zapewnić plastikowej butelce kolejny cykl życia i jednocześnie obniżyć poziom emisji CO2. PepsiCo szacuje, że wprowadzenie butelek w 100% wykonanych z rPET obniży emisję gazów cieplarnianych w Europie nawet o ok. 40% w przeliczeniu na jedną butelkę.


Czytaj  też: W 100 proc. ekologiczna restauracja McDonald’s?


Neutralność emisyjna do roku 2040

W ramach przyjętego zobowiązania PepsiCo firma dąży do osiągnięcia neutralności emisyjnej do roku 2040, czyli o dekadę wcześniej niż zakładają zapisy porozumienia paryskiego. PepsiCo zobowiązało się ponadto do przyspieszenia wysiłków na rzecz realizacji naukowo potwierdzonego celu klimatycznego, dążąc do redukcji emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu o ponad 40% w ujęciu bezwzględnym do roku 2030.

Transformacja opakowań w Europie

Polska znajduje się wśród 11 krajów europejskich, które przeszły lub w najbliższym czasie przejdą na produkcję napojów Pepsi w butelkach wykonanych w 100% z plastiku przetworzonego. Pozostałe rynki to Hiszpania i Niemcy, gdzie już doszło do wdrożenia nowych opakowań, a także Grecja i Rumunia, gdzie do zmiany dojdzie przed końcem 2021 roku. Do transformacji opakowaniowej w 2022 roku dołączą Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Wielka Brytania, Irlandia oraz Luksemburg.

Rynek biogazu i biometanu – najnowszy numer:

Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

źródło: inf. prasowa pepsicopoland

zdjęcie: pepsicopoland

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE