HEINZ nawiązał współpracę z firmą Pulpex, aby jako pierwsza na świecie marka ze swojego segmentu zaproponować użytkownikom produkt w odnawialnym i zrównoważonym opakowaniu. Pulpex i HEINZ opracowują prototyp papierowej i nadającej się do recyklingu butelki, wykonanej w 100% z masy drzewnej.

HEINZ w drodze do zrównoważonego rozwoju

HEINZ jest pierwszą marką sosów, która przetestowała potencjał ekologicznych opakowań firmy Pulpex dla całej gamy znanych na całym świecie przypraw. Ta współpraca jest dla firmy ważnym krokiem na drodze do zmniejszenia wpływu na środowisko. Celem Kraft Heinz Company jest wymiana do 2025 r. na całym świecie wszystkich opakowań na ekologiczne, które można byłoby poddać recyklingowi lub kompostowaniu. Ta zmiana pomoże firmie Kraft Heinz osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych netto do 2050 r.

Reklama

Papierowa butelka Pulpex

HEINZ i Pulpex opracowują prototyp, aby przetestować jego wykorzystanie w butelkach HEINZ Tomato Ketchup i innych formatach opakowań w nadchodzących latach.

Aktualne dane Pulpex wskazują, że papierowa butelka Pulpex pozostawia znacznie mniejszy ślad węglowy niż szkło i plastik. Oczekuje się, że po użyciu będą one również nadawały się do recyklingu jako odpady papierowe.

– Odpady opakowaniowe to ogólnobranżowe wyzwanie, któremu wszyscy musimy stawić czoła — powiedział dyrektor generalny Kraft Heinz, Miguel Patricio. – Dlatego zobowiązujemy się do podjęcia kroków w celu zbadania zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych we wszystkich naszych markach w Kraft Heinz, oferując konsumentom większy wybór. Nowa butelka HEINZ jest jednym z przykładów tego, jak wykorzystujemy kreatywność i innowacyjność, aby odkrywać nowe sposoby dostarczania konsumentom produktów, które znają i kochają, jednocześnie myśląc w sposób zrównoważony”.


Czytaj też: W Polsce przetestujemy pierwszą „papierową” butelkę do piwa!


Testowanie prototypów

Następnym etapem procesu będzie testowanie prototypów w celu oceny wydajności przed testami z konsumentami i wprowadzeniem butelki na rynek.

– Mamy nadzieję wprowadzić tę butelkę na rynek i stać się pierwszą marką sosów, która zapewni konsumentom taki wybór przy podejmowaniu decyzji o zakupie, ponieważ wielu klientów poszukuje obecnie bardziej zrównoważonych opcji opakowań — powiedział Rashida La Lande, EVP & Global General Counsel, Chief Sustainability and Corporate Affairs Office w Kraft Heinz.

Papierowe opakowania

– Cieszymy się, że możemy współpracować z HEINZ, wprowadzając naszą opatentowaną technologię pakowania do tak znanej nazwy w branży spożywczej i jesteśmy podekscytowani potencjałem tej współpracy – powiedział Scott Winston, dyrektor generalny Pulpex. –  Wierzymy, że zakres opakowań papierowych jest ogromny, a kiedy globalne marki domowe, takie jak HEINZ, wykorzystują ten rodzaj innowacyjnej technologii, jest to dobra wiadomość dla wszystkich – konsumentów i planety.

Butelka na bazie masy celulozowej stałaby się najnowszą opcją dostępną dla fanów HEINZ Tomato Ketchup, dołączając do nadających się do recyklingu kultowych szklanych i plastikowych butelek HEINZ, a także plastikowych butelek zawierających 30% surowców z  recyklingu (dostępne tylko w UE) i w 100% nadających się do recyklingu nakrętek.

Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:

Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!

źródło, zdjęcie: Pulpex

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE