W Poznaniu funkcjonują prawdopodobnie najszybsze ładowarki autobusów na świecie! W stolicy Wielkopolski, która postawiła na zeroemisyjny transport przetestowano i uruchomiono urządzenia od Ekoenergetyki – Polska.
Ekoenergetyka-Polska podpisała umowę z poznańskim MPK w zeszłym roku. Kontrakt zakłada, że w Poznaniu elektryczne autobusy będzie zasilać 16 stacji ładowania, na łączną moc ponad 2,2 MW.
Infrastruktura pojawi się w trzech lokalizacjach. Na dworcu autobusowym Jana III Sobieskiego i będą to dwie dwustanowiskowe stacje ładowania pantografowego o mocy 540 kW każda. Kolejne miejsce to dworzec autobusowy Garbary – jednostanowiskowa stacja ładowania pantografowego 270 kW. Trzecią lokalizacją jest zajezdnia na ul. Warszawskiej i tam pojawią się dwustanowiskowe stacjonarne, zajezdniowe stacje ładowania o mocy 80 kW oraz trzy mobilne o mocy 40 kW każda.
Prace projektowe wykonano z ZU Instaltech. Znaczna część pracy, jak dokumentacja, już dawno została przygotowana,. W końcu uruchomiono także stację ładowania. Podczas testów okazało się, że oprócz prawidłowej pracy, zasila ona autobusy w zawrotnym tempie!
– Testy przeprowadziliśmy przy dworcu autobusowym Sobieskiego. Zainstalowaliśmy tam ładowarki o mocy 540 kW, ze stacjami dokującymi EC Engineering. Autobus SBC ładował się z mocą 533 kW, z natężeniem 790A! Cały proces przebiegł w pełni prawidłowo, co pozwala nam przypuszczać, że jest to najszybsza ładowarka na świecie – informuje w komunikacie Ekoenergetyka.
Poznań to kolejny punkt na mapie Polski oraz Europy, który będzie zasilał transport publiczny za pomocą infrastruktury przygotowanej przez Ekoenergetykę-Polska, ograniczając emisję spalin. Mamy nadzieję, że przyczynimy się do poprawy komfortu zarówno mieszkańców miasta, jak i odwiedzających to miejsce turystów.
Ekoenergetyka-Polska jest wiodącym producentem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych działającym na rynku elektromobilności od prawie 10 lat. Do tej pory Ekoenergetyka-Polska dostarczyła ponad 500 stacji ładowania do 55 miast w 11 krajach o łącznej mocy prawie 45.000 kW. Infrastruktura polskiego producenta zasila pojazdy elektryczne m.in. w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Hiszpanii, Francji, Rosji, Singapurze i w Niemczech. Każdego dnia zainstalowane stacje ładowania w trakcie ponad 1100 ładowań dostarczają do baterii pojazdów ponad 30.000 kWh energii elektrycznej.
Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo:
Całe wydanie znajdziesz też tutaj. Dlatego kliknij!
Źródło: ekoenergetyka.com.pl
Zdjęcie: ekoenergetyka.com.pl