Mobilność wodorowa uwalnia tylko parę wodną z spalin

Mobilność wodorowa

Mobilność wodorowa to przyszłość? Wenecja postanowiła poeksperymentować. Gmina i metropolita Wenecji, Eni oraz Toyota podpisały umowę dotyczącą oceny budowy stacji tankowania wodoru.

Jeśli studium wykonalności zakończy się powodzeniem, Eni utworzy stację tankowania wodoru w jednej ze stacji paliw w weneckim obszarze miejskim. Lokalizację ustalą do końca grudnia 2019 r., a Toyota dostarczy dziesięć samochodów Mirai.

Mobilność wodorowa przyszłością

Umowa jest częścią istniejącej współpracy między Toyotą, Eni i Wenecją. Jej celem jest wdrożenie eksperymentalnego projektu, który ma promować zrównoważoną i niskoemisyjną mobilność. Jest to konkretny krok w kierunku stworzenia sieci dystrybucji, która umożliwia obrót pojazdami napędzanymi wodorem.

– Chcemy pokazać, że dbałość o środowisko nie powinna być postrzegana jako koszt dla społeczności, ale jako siła napędowa gospodarki o obiegu zamkniętym. Jest to przykład dla Włoch i Europy – powiedział Luigi Brugnaro, burmistrz Wenecji.

Giuseppe Ricci, dyrektor Eni, podkreślił znaczenie wodoru w istniejących działaniach firmy. W szczególności w cyklu biorafinacji, gdzie jest wykorzystuje się go do usuwania tlenu z materiałów roślinnych, zużytych olejów kuchennych, tłuszczów zwierzęcych i innych odpadów.


Wszystko, co musisz wiedzieć o elektromobilności. Kliknij i sprawdź!


– Zaczęliśmy także inwestować w badania technologii produkcji wodoru ze stałych odpadów komunalnych i nieodnawialnych tworzyw sztucznych, a także mobilności. Podpisana umowa jest ważnym kamieniem milowym dla przyszłości niskoemisyjnej – dodał Giuseppe Ricci.

Toyota jest „przekonana” o potencjale wodoru w zakresie postępu procesów dekarbonizacji w dzisiejszym społeczeństwie.

– Będzie odgrywać wiodącą rolę na drodze do mobilności bezemisyjnej i uzupełni inne zelektryfikowane rozwiązania technologiczne. Z tego powodu zaczęliśmy inwestować w rozwój technologii ogniw paliwowych ponad 20 lat temu. A w 2014 roku wprowadziliśmy Mirai, pierwszy masowo produkowany sedan wodorowy, który był wynikiem ciągłej ewolucji na hybrydowo-elektrycznej platformie Toyoty –  powiedział Mauro Caruccio, CEO Toyota Motor Italia.

Chcesz wiedzieć więcej? Dlatego czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo!

Źródło: bioenergyinternational
Zdjęcie: Toyota

This post is also available in: pl