Sześć restauracji McDonald’s w Sztokholmie testuje ciche dostawy nocne, wykorzystując hybrydowe ciężarówki Scania. Na czym to polega?

Wjazd ciężarówek nocą do Sztokholmu jest ograniczany z powodu hałasu. Dostawy często odbywają się podcxas porannego szczytu komunikacyjnego.

Reklama

Aby zminimalizować sytuację, w których ciężarówki dostawcze stoją w korkach, władze miasta zdecydowały się na pilotażowe badania dostaw nocnych.

Dostawy z wykorzystaniem cichych pojazdów zasilanych elektrycznie są wynikiem współpracy Sztokholmu, HAVI, KTH, EU, McDonald’s i firmy Scania. Inicjatywa odbywa się w ramach projektu UE: Ekscentryczny Sztokholm.

W próbie wykorzystuje się hybrydową ciężarówkę firmy Scania, która jest napędzana kombinacją elektryczności i paliwa bez paliw kopalnych (rodzaj biodiesla o nazwie HVO), który znacznie zmniejsza emisję cząstek i dwutlenku węgla.

Pojazd hybrydowy z wtyczką jest również podłączony i wyposażony w technologię geofencing. Oznacza to, że dostosowuje się on do warunków jazdy we wcześniej określonym obszarze. Te wirtualne strefy ruchu mogą określić, który silnik będzie używany i dostosować jego prędkość do rzeczywistych ograniczeń prędkości, zapewniając doskonałe możliwości ograniczenia emisji, hałasu i innych zakłóceń w centrach miast.

Źródło: Scania

Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Magazyn Biomasa. W internecie za darmo.

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE