Do 400 mln zł wzrosła pula środków w tzw. ścieżce leasingowej programu „Mój elektryk”. Na wniosek BOŚ Banku NFOŚiGW przeznaczy na dopłaty leasingu 150 mln zł więcej.
Program „Mój elektryk” cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem, wspierając jednocześnie rozwój elektromobilności, poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie. Dopłaty realnie przyczyniają się do wyboru aut elektrycznych, a tym samym sprawiają, że na ulicach naszych miast jest coraz więcej aut zeroemisyjnych, jest także ciszej i czyściej.
– „Mój elektryk” (…) skutecznie zwiększa liczbę samochodów zeroemisyjnych na polskich drogach, a ścieżka leasingowa wspiera realizację zielonych ambicji przedsiębiorców – powiedział dr hab. Emil Ślązak, prof. SGH, p.o. prezesa BOŚ.
Program „Mój elektryk” wciąż popularny
Według informacji przekazanych przez Pawła Mirowskiego, wiceprezesa NFOŚiGW, od początku tego roku do BOŚ trafiło 1 tys. 130 wniosków o dopłaty na łączną kwotę 36,5 mln zł., a Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zatwierdził dofinansowanie dla 1 tys. 105 wniosków na sumę prawie 35 mln zł.
Z kolei od początku realizacji programu do BOŚ wpłynęło już 7900 wniosków o dotacje o łącznej wartości przekraczającej 262 mln zł. NFOŚiGW zaakceptował dotychczas ponad 7,3 tys. wniosków na sumaryczną kwotę ponad 244 mln zł, z czego ponad 5500 szt. (146 mln zł) dotyczyło samochodów osobowych, a około 1700 szt. (98 mln zł) pojazdów dostawczych.
Czytaj też; „Mój elektryk” stymuluje rynek pojazdów zeroemisyjnych
– Utrzymujące się wysokie zainteresowanie programem jest potwierdzeniem, że spełnia on swoje zadanie. Decyzja Zarządu Narodowego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o zwiększeniu o 150 mln zł całkowitej puli środków do wykorzystania w ścieżce leasingowej to dobra wiadomość dla klientów – głównie przedsiębiorców – którzy myślą o leasingu samochodu elektrycznego, a jeszcze nie złożyli odpowiedniego wniosku. A jest to bardzo proste, gdyż program „Mój elektryk” działa na zasadzie „jednego okienka” – wszelkie formalności związane z leasingiem i dopłatą klient załatwia w wybranej firmie leasingowej współpracującej z BOŚ – wyjaśnił dr hab. Emil Ślązak, prof. SGH, p.o. prezesa BOŚ.
Dwie ścieżki programu „Mój elektryk”
Program „Mój elektryk”, zakłada dwie ścieżki – dofinansowanie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Dotacje dla osób fizycznych obsługuje bezpośrednio NFOŚiGW, natomiast ścieżka leasingowa jest prowadzona od listopada 2021 r. przez Bank Ochrony Środowiska.
Przy uruchamianiu ścieżki leasingowej programu BOŚ początkowo miał do dyspozycji 20 mln zł. Następnie, w marcu 2022 r., NFOŚiGW zdecydował o zwiększeniu tej puli do 100 mln zł. Utrzymująca się duża popularność programu skłoniła Fundusz do sukcesywnego zwiększania jego budżetu – do 200 mln zł w sierpniu 2022 r. oraz do 250 mln zł w styczniu br. W związku z ostatnią decyzją – łączna pula środków przeznaczonych na dopłaty wzrosła do 400 mln zł.
Pełna lista firm leasingowych, które uczestniczą w programie, dostępna jest na stronie: https://www.bosbank.pl/moj-elektryk.
Rynek Biogazu i Biometanu
Inne wydania Magazynu Biomasa znajdziesz tutaj. Dlatego kliknij i czytaj!
Źródło: BOŚ