Progetto Fuoco 2020 – opinie wystawców o targach

Jakie są opinie polskich wystawców o Progetto Fuoco 2020? Podczas tegorocznej edycji 10 krajowych firm po raz pierwszy wystawiało się ze swoją ofertą w Weronie. Czy włoskie targi spełniły ich oczekiwania? Czy Progetto Fuoco okazało się dla nich dobrą inwestycją? Przeczytajcie opinie polskich przedsiębiorców.

Targi Progetto Fuoco to największa światowa wystawa poświęcona ogrzewaniu drewnem, biomasą, pelletem i brykietem. Odbywają się co dwa lata w Weronie. W tym roku, na zaproszenie Piemmeti SpA, redakcja „Magazynu Biomasa” zorganizowała po raz pierwszy projekt Polskiej Strefy – wspólnego stoiska krajowych przedsiębiorców działających w branży urządzeń grzewczych lub paliw ekologicznych. Jakie są opinie wystawców o targach?


PROGETTO FUOCO 2020 – BRANŻA PELLETU Z NOWYMI WYZWANIAMI


Agnieszka Sadłos, PPH Kostrzewa Sp.j.

Nie spodziewaliśmy się odwiedzin klientów indywidualnych, gdyż celem było nawiązanie relacji biznesowych ze sprzedawcami urządzeń grzewczych we Włoszech i krajach sąsiednich. Założenie było trafne, gdyż odbyliśmy szereg ciekawych rozmów z firmami zainteresowanymi zakupem i dystrybucją naszego autorskiego rozwiązania systemowego, tj. kotłów na pellet, rekuperatorów (central wentylacyjnych dla domów z odzyskiem ciepła) oraz pomp ciepła. Kompleksowe podejście firmy KOSTRZEWA bardzo się spodobało, więc będziemy kontynuować rozmowy po targach.

 

Sebastian Jargas, Dortech.eu

Byliśmy po raz pierwszy na targach we Włoszech. Jeśli chodzi o zainteresowanie naszymi produktami, to przerosło ono nasze oczekiwania. Jesteśmy mile zaskoczeni liczbą osób, które pojawiły się na stoisku, pytały o nasze wyroby, prosiły o przesłanie oferty. Myślę, że otwiera się tu dla nas wiele nowych i ciekawych tematów, więc udział w Progetto Fuoco oceniamy bardzo pozytywnie.

 

 

Marta Szukalska, PPH Dankros Sp. z o.o.

Dla nas był to pierwszy raz na targach Progetto Fuoco jako wystawca, było to ciekawe doświadczenie. Uważam, ze jest to idealne miejsce na zorganizowanie kurtuazyjnych spotkań z obecnymi klientami, a także na pozyskanie nowych. Targi to też dobry czas na spotkanie się z innymi producentami pelletu i wymiana doświadczeń.

 

 

Edward Podkański, Rakoczy Stal Sp. z o.o.

Wystawialiśmy się na Progetto Fuoco pierwszy raz. Na pewno jest to dla nas coś nowego. Widzimy, że jako firma w kwestii organizacji stanowiska na targach mamy jeszcze parę rzeczy do zrobienia i trzeba szybko wyciągnąć wnioski z pobytu tutaj. Na pewno warto wyjść z większą ofertą skierowaną właśnie na ten rynek, a jadąc na te targi do końca nie wiedzieliśmy, czego on oczekuje. Włosi są mocno zainteresowani spalaniem drewna. Ważny jest też nowoczesny design. Właśnie z takimi urządzeniami na kolejnych targach będziemy mocno widoczni.

 

 

 

Bogumiła Hemmerling, Kablonex Nawroccy Sp.j.

Jesteśmy bardzo zadowoleni i cieszymy się, że podjęliśmy decyzję o udziale w targach i zaprezentowaniu naszych produktów, tym bardziej że są to nasze pierwsze zagraniczne targi. Jesteśmy miło zaskoczeni odzewem, z jakim się tutaj spotkaliśmy, i zapotrzebowaniem na opakowania foliowe. Targi pokazały nam dużo możliwości, cieszymy się z nowo nawiązanych relacji, jak i zdobywania nowych doświadczeń. Jako producent i dostawca staramy się budować partnerskie relacje na lata, dlatego warto zauważyć, że w rozmowach bardzo istotna jest dobra i życzliwa komunikacja.

 

 

 

Paweł Mieleszko, Krex Sp. z o.o.

Uważam, że Progetto Fuoco to najlepsze do tej pory targi dla firmy Krex. Nasz pellet cieszył się zainteresowaniem praktycznie od pierwszego dnia. Dużo ludzi odwiedziło nasze stoisko, momentami były nawet kolejki. Włochów interesuje stała współpraca związana z dostawami pelletu. Wychodziliśmy do klienta, proponowaliśmy próbki naszego pelletu, żeby można go było sprawdzić w domu, spalić. Na pewno fakt, że pellet Krex jest jasny, także działa na korzyść firmy, bo dla Włochów kolor pelletu jest jednym z ważniejszych kryteriów oceny jego jakości.

 

Radosław Różański, Energet Sp. z o.o. Sp.k.

Jako wystawcy byliśmy na targach pierwszy raz, jako zwiedzający – któryś raz z kolei. Jestem mile zaskoczony Progetto Fuoco. Jest dużo ludzi, duże zainteresowanie. Przyjeżdżając tu, nie mieliśmy gotowego modelu współpracy z Włochami. Do tej pory sprzedawaliśmy nasze produkty poprzez dystrybutorów i możliwe, że nadal będziemy tak działać, chyba że znajdziemy agenta, który będzie nas we Włoszech reprezentował.

 

 

 

Maciej Brzeziński, Nibe Biawar Sp. z o.o.

Jestem bardzo zadowolony z udziału w targach ponieważ kotły marki PELLUX cieszyły się dużym zainteresowaniem gości odwiedzających nasze stoisko. Progetto Fuoco jest dla nas bardzo dobrą okazją do sprawdzenia się przed targami Biomass Innovation Expo w Mediolanie, na których także będziemy się wystawiać. Duży udział sprzedaży eksportowej oraz obecność kotłów PELLUX na rynkach m.in. duńskim i niemieckim sprawił, że poważnie myślimy o wejściu na rynek włoski i dlatego chcemy jak najlepiej wykorzystać każdą okazję do promowania naszych produktów. Ponieważ Progetto Fuoco to bardzo duże, międzynarodowe wydarzenie skupiające wystawców i odwiedzających z całej Europy, udało nam się nawiązać kontakty zarówno z włoskimi ale też m.in. z francuskimi i niemieckimi klientami, dystrybutorami i serwisantami. Włosi pytali nas. m.in. o emisyjność naszych kotłów i certyfikat Ecodesign. Wiąże się to z krajowym programem wsparcia produkcji energii z OZE Conto Termico.

 

Zdzisław Kulpan, Heiztechnik Sp. z o.o. Sp. k.

Przyjechaliśmy do Werony bez żadnych większych oczekiwań. Chcieliśmy sprawdzić potencjał targów i zdecydować, czy w kolejnych latach jest sens się tu wystawiać. Jeszcze tego nie wiemy. Na Progetto Fuoco są głównie producenci pelletu, maszyn do produkcji pelletu i urządzeń do spalania pelletu w postaci różnego rodzaju „piecyków” jako ogrzewaczy pomieszczeń, a my bardziej poszukujemy firm instalacyjnych i tych, które zajmują się sprzedażą urządzeń grzewczych wodnych, czyli typowych kotłów. Na pewno dla naszej firmy byłoby lepiej, gdybyśmy mieli już wcześniej jakieś zaczepienie we Włoszech, np. w postaci dystrybutora, do którego moglibyśmy przekazywać wszystkie zapytania, których jako producent nie jesteśmy w stanie obsłużyć bezpośrednio z Polski.

 

Jolanta Kamińska, Biomass Media Group Sp. z o.o.

Tegoroczna edycja Progetto Fuoco była dla naszego wydawnictwa szczególna.
Po raz pierwszy organizowaliśmy Polską Strefę – wspólne stoisko krajowych
firm zainteresowanych nawiązaniem kontaktów biznesowych z Włochami.
Było to dla nas duże wyzwanie i całkiem nowe doświadczenie. Myślę, że śmiało
mogę powiedzieć, że pomysł odniósł sukces. Niewątpliwie będziemy rozwijać i udoskonalać taką formułę współpracy z polską branżą pelletową w przyszłości.
Prawdopodobnie już przy targach Italia Legno Energia w Arezzo w 2021 r.

 

 

 

 

 

Zdjęcia: Archiwum Redakcji

This post is also available in: polski