Już 18-19 czerwca w Gdańsku odbędzie się III Forum Pelletu – doroczne spotkanie profesjonalistów branży pelletowej, którego inicjatorem i organizatorem jest Biomass Media Group. O tym dlaczego zmienia się miejsce i formuła imprezy mówi Maciej Kosiński, członek zarządu BMG.

Reklama

Przed nami już trzecia edycja Forum Pelletu, które na stałe wpisało się w kalendarz imprez branżowych, jako największe tego typu spotkanie w Polsce. Jakie nowości czekają na jego uczestników?

– Trzy lata temu, opracowując ideę Forum Pelletu bardzo zależało nam na tym, aby przede wszystkim zjednoczyć tę branżę. Tak, by pokazać wspólne pola do działania dla producentów pelletu, producentów kotłów, ale i producentów technologii do pelletowania. Jestem przekonany, że udało się nam osiągnąć ten cel. Tegoroczna edycja będzie zaś przełomowa. Wraz z nią wkraczamy na salony europejskiego i światowego pelletu. Polska Rada Pelletu, przy naszym udziale, pokonała Londyn w konkursie na lokalizację najbliższego międzynarodowego posiedzenia Europejskiej Rady Pelletu. Odbędzie się ono w  Gdańsku w dniach 20 – 22 czerwca, czyli tuż po III Forum Pelletu.  Imprezy następują po sobie, więc delegacja z kilkunastu krajów europejskich oraz z Kanady, Rosji i Stanów Zjednoczonych będzie uczestniczyła również w Forum Pelletu 18-19 czerwca.

„W Forum Pelletu uczestniczyło łącznie już ponad 300 osób, a wykłady i prezentacje wygłosiło 60 prelegentów”

Co może dać naszym przedsiębiorcom  spotkanie z przedsiębiorcami z zagranicy?

To dla polskiej branży pelletowej przede wszystkim duża szansa na rozszerzenie swoich kontaktów biznesowych o zakątki Europy i świata, do których trudno dotrzeć na co dzień. Mam na myśli szczególnie wzmocnienie kontaktów handlowych, zwłaszcza w zakresie dostępności surowca. W Polsce jest problem, dlatego też jest to temat przewodni III Form Pelletu. Rozmowy z gośćmi z zagranicy to również możliwość pozyskania gotowego produktu na przykład z Kanady, która jest jednym z największych producentów na świecie.

 

 

Goście Forum muszą być też przygotowani na zmianę formuły tego spotkania. Co nowego zaplanowano dla gości?

– Wychodząc naprzeciw sugestiom uczestników postanowiliśmy zmienić nieco formułę i pierwszego dnia odbędą się prelekcje i wykłady  – goście otrzymają spory ładunek merytoryczny. Drugiego dnia, by złapać trochę oddechu, zaplanowaliśmy nowość – warsztaty marketingowe dotyczące budowania własnej marki, jej pozycjonowania, zasad wejścia na rynek z nowymi produktami, które poprowadzi jeden z najlepszych copywrighterów w Polsce Filip Nocny.

” W poprzednich edycjach Forum Pelletu udział wzięli przedstawiciele niemal 100 firm”

Skoro celem poprzednich Forów Pelletu było jednoczenie środowiska producentów branży pelletowej, jaki jest cel tegorocznego spotkania?

– Polska jest obecnie bardzo mocnym i aktywnym producentem pelletu w skali światowej. Dlatego kolejnym krokiem Biomass Media Group, jako organizatora i Polskiej Rady Pelletu, jako patrona III Forum Pelletu jest dbanie o wizerunek Polski i polskich producentów na świecie. Mam nadzieję, że przy wsparciu polskich przedsiębiorców jesteśmy w stanie szybko osiągnąć ten cel.

Rozmawiała Beata Klimczak, Magazyn Biomasa

 

 

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE