Dolny Śląsk już niedługo może stać się jednym z najważniejszych regionów na świecie w branży elektro-mobilnej. Polski oddział chińskiego potentata – Guotai-Huarong Poland – wybuduje w Godzikowicach fabrykę za sumę około 45 milionów dolarów.

Reklama

Jeden z trzech największych na świecie dostawców elektrolitu do wkładów do baterii litowo-jonowych, chiński GTHR, do 2020 roku wybuduje w gminie Oława fabrykę dla swojego flagowego produktu. To kolejna, na tak dużą skalę, inwestycja na Dolnym Śląsku. Zagraniczny projekt wpisuje się w strategię Programu Rozwoju Elektromobilności w Polsce, który jest przygotowywany i realizowany przez Ministerstwo Energii. – Projekt fabryki w Godzikowicach chińskiego inwestora Zhangjiagang Guotai-Huarong New Chemical Materials (GTHR), jest elementem strategii wspierania rozwoju przemysłu elektromobilności w naszym kraju. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że takie inwestycje powstają w Polsce, która staje się jednym z najważniejszych uczestników w tej branży na świecie. W dalszej perspektywie przełoży się to na wzrost popularności aut elektrycznych na naszych drogach, a w konsekwencji istotną poprawą jakości powietrza w Polsce – mówi Krzysztof Senger, Wiceprezes PAIH ds. inwestycji zagranicznych.

GTHR na świecie

Chiński Zhangjiagang Guotai Huarong Chemical New Material Co. Ltd. został założony w 2000 roku. Jest zaawansowaną technologicznie firmą produkującą materiał organiczny z krzemu do wkładów do baterii litowych. Jest jednym z trzech największych dostawców elektrolitów na świecie. Działa zgodnie z najwyższymi standardami według ISO9001 i TS16949. Polska fabryka będzie trzecią należącą do GTHR i pierwszą poza granicami Chin. Budowana fabryka podwoi moce produkcyjne firmy.

GTHR w Polsce

Fabryka elektrolitu do wkładów do baterii litowo-jonowych w Godzikowicach w gminie Oława będzie jedną z największych w Europie. Lokalizacja fabryki uzupełnia europejską i regionalną sieć przemysłu samochodów elektrycznych. Roczna wielkość produkcji fabryki pozwoli na dostarczenie wkładów do baterii do 1 000 000 aut elektrycznych rocznie. Na początku pracę znajdzie tam 60 osób, docelowo planowane jest zatrudnienie około 100 pracowników. Obecnie trwają prace polegające na zebraniu niezbędnej dokumentacji. Teren pod fabrykę został już zakupiony.

zdjęcia: materiały prasowe

Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE