Poczta Polska rozpoczyna testy samochodów elektrycznych

Poczta Polska rozpoczyna największe testy dostawczych samochodów elektrycznych w Polsce. Testy mają na celu sprawdzenie w praktyce parametrów dostępnych obecnie na rynku pojazdów zasilanych prądem elektrycznym i wybranie docelowych najbardziej korzystnych rozwiązań techniczno-użytkowych.

W ciągu najbliższych lat Poczta Polska chce stopniowo wymieniać swoją flotę na auta elektryczne. Kluczowe w zakresie wprowadzania elektrycznych samochodów są ekologia oraz koszt eksploatacji, który powinien być niższy niż samochodów tradycyjnych. Pierwsze w Polsce na taką skalę testy dostawczych pojazdów elektrycznych mają odpowiedzieć na szereg pytań odnośnie pojazdów zasilanych prądem elektrycznym, a także wskazać jakie rozwiązania byłyby najlepsze dla spółki. Poczta Polska chce nie tylko dostarczać przesyłki, ale także dbać o środowisko.

Do współpracy zostali zaproszeni producenci obecni na polskim rynku, którzy w swojej ofercie mają obecnie auta o ładowności do 800 kg z homologacją do poruszania się po drogach. Po raz pierwszy na tak dużą skalę zostanie sprawdzonych w praktyce tak wiele różnych modeli aut dostawczych siedmiu producentów dostępnych na polskim rynku. W pierwszym etapie testów będzie to dwadzieścia egzemplarzy ośmiu różnych modeli. W 2018 roku w planach jest przetestowanie około 50 pojazdów elektrycznych.

– Chcemy w ruchu ulicznym sprawdzić, czy elektryczne samochody dostawcze spełnią oczekiwania Poczty Polskiej. Będą je testowali listonosze, kurierzy i kierowcy rozwożący materiał do placówek. Zatrudniamy ok. 80 tysięcy pracowników w całym kraju, około 25 tysięcy to listonosze. Daje to duże możliwości zastosowania pojazdów elektrycznych. Niewiele podmiotów wykorzystuje rozwiązania logistyczne czy informatyczne w skali porównywalnej z Pocztą – mówi prezes zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

W teście elektrycznych samochodów dostawczych zorganizowanym przez Pocztę Polską wezmą udział następujące marki: Renault, Nissan, Zeppelin Goupil, Melex, Citroen, Peugeot, KOMEL (konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych).

zdjęcie: materiały prasowe